Sekce

Galerie

/gallery/bella_cullen_breaking_dawn_336306_40884.jpg

Stretnutie...

12. kapitola

Edward:

Vyčítal som si to. Veľmi. Bola to v podstate moja chyba. Síce to dievča zabila Bella, nedokázal som ju z toho viniť. Je novorodená, urobila to, čo jej kázali pudy. Čo je pre ňu prirodzené. Nerozmýšľala. Povedal by som, že keby vedela, čo robí, nebola by toho schopná. Ibaže som si tým nebol istý. Ona je úplne iná a to ako sa správala nenaznačovalo, že by ju to mrzelo. Bola z toho očividne rada. Z toho, že vraždí. Vlastne sa ani nemám čomu čudovať. To ja som z urobil netvora, pre ktorého je normálne zabíjať.

Keby som ju zastavil, nikdy by sa ľudskej krvi nemusela dotknúť. Keby som sa nedal nachytať, mohol som jej v tom zabrániť. Ibaže Bella udrela na citlivé miesto. Keď som videl jej oči, ako v nich postupne ustupuje šialenstvo, myslel som si, že sa vrátila. Že tých niekoľko dní od jej premeny bol len nejaký... skrat. Dúfal som v to. A na to love... bol som tak prekvapený, že je možno všetko tak ako pred tým, že som povolil sústredenie. Nebol som vôbec ostražitý. Preto ma šokovalo, keď som letel vzduchom. Chvíľu trvalo, kým som sa spamätal. Ale už bolo neskoro.

Zožierali ma výčitky, keď som uvidel Bellu od krvi a pri nej mŕtve telo. Bolo to to najzvláštnejšie, čo som kedy zbadal. Až vtedy som si naplno uvedomil, že moja Bella je preč. Táto nová bola až veľmi cudzia. Bolo skoro neuveriteľné, že je to jedna a tá istá osoba.

Ukázalo sa, že to dievča, čo ho Bella zabila, bolo nezvestné už dlhšie. Len sa to v meste snažili utajiť, aby sa ľudia zbytočne neznepokojovali. Ibaže teraz to už boli tri týždne, čo ju hľadali a niekto sa zo zúfalstvo preriekol. Vysvitlo, že to bola sesternica Jessici Stanleyovej. Musela mať dobré poznatky prežitia v divočine, keď vydržala v lese skoro mesiac.

Mal som jej telo odpratať skôr. Potom by sme to možno pred nimi nejako utajili. Lenže vlci ju našli. A okamžite si domysleli, kto za to môže. Rozorvané hrdlo sa nedalo prehliadnuť.

Sam zavolal Carlislovi, že sa musia stretnúť. Jeho hlas v telefóne neznel práve priateľsky. Vedel som, že to bude problém. Nestrpia, že sa v ich lesoch vraždí. Bella síce hranicu neprekročila, ale dostala sa až veľmi ďaleko. Tam sme nikdy loviť nechodili, takže nikto nevidel dôvod niečo deliť. Vlci to ale  stále považujú za svoje územie.

Na stretnutie chcela ísť celá rodina. Ibaže to im Carlisle veľmi rýchlo zatrhol. Vraj by to mohli považovať za útok. Súhlasil som s ním. V La Push by si to naozaj mohli zle vyložiť.

Nakoniec sme išli len traja. Carlisle, ja a Ness. To bola Jakeova špeciálna požiadavka. Nestretávali sa tak často, ako by mali. Jacoba to pripútanie doslova týralo. Od toho incidentu tu už viac krát nebol. A urobil dobre. Bol som si istý, že keby sa s ním Bella zase stretla, zabila by ho.

V rezervácii nebola Nessie veľmi vítaná. Je síce Jacobova spriaznená duša, ale každý si ešte živo pamätá, v akom stave ho od nás doniesli naposledy. A keďže ona je dcéra tej, ktorá ho skoro, nemajú ju vôbec v láske.

Bellin možný dar sa stal témou rozhovorov číslo jedna. Carlisle nad tým stále rozmýšľal. Obracal, prekrúcal, upravoval. Každá jedna jeho myšlienka začínala Čo keby... Aj mňa to zaujímalo. Bola by to naozaj fascinujúca, ale aj nebezpečná schopnosť. Keby sa o tom dozvedeli Volturiovi, chceli by Bellu za každú cenu dostať. A to som nemohol dovoliť. Možno to už nie je Bella, ktorú som poznal, ale stále ju milujem a stratiť by som ju nemohol. Neprežil by som to.

Ness sa dotkla mojej tváre a ukázala mi vlastnú neprítomný tvár. Zažmurkal som, aby som sa spamätal a usmial sa na ňu. Tak sa jej podobala. Čím ďalej tým viac. Bol som za to rád. Aspoň som mal istotu, že som si tých niekoľko mesiacov s Bellou nevysníval.

Zazipsoval som Nessie bundu a aj s ňou sa postavil.

„Môžeme?“ ozval sa Carlisle so schodov.

„Samozrejme.“ Vyšiel som von a schoval si Nesiinu tvár na hruď, aby jej vietor nešľahal do tváre.  Potom som sa spolu s Carlislom rozbehol.

Pri hranici sme boli prvý. Fúkalo a vyzeralo to, že sa každú chvíľu rozprší. To by ešte tak chýbalo. Nemal som tu pre Nessie pršiplášť a ani Alice nevedela povedať, či ho bude potrebovať. Nevidí kvôli poloupírovi, vlkolakom a najnovšie aj Belle. Teraz to má naozaj ťažké.

Položil som Renesmeé na zem a ona sa začala okamžite netrpezlivo obzerať. Hľadala svoje domáce zvieratko.

Ja som nemusel. Počul som ich. A boli blízko.

„Sú vo vlčej podobe,“ oznámil som Carlislovi.

„Koľko ich je?“

„Štyria. Sam, Jacob, Jared a Quil.“ Sam ľutoval, že nezobral radšej Paula. Veľmi dobre, ale vedel, že je výbušný a na Ness reaguje oveľa horšie ako zvyšok kmeňa. Preto keď prišla do rezervácie, ostatný ho vyhnali do lesa. Vždy išli aspoň dvaja.

Trvalo asi minútu, kým sa medzi stromami objavili obrovské zvieratá.

Jacob v duchu priam skákal od radosti. A keď uvidel Nessie, tak aj v skutočnosti. Už sa podvedome chystal premeniť, ale Sam ho okríkol, nech sa len opováži.

Moja dcéra sa na mňa pozrela s otázkou v očiach. Po krátkom prikývnutý sa rozbehla a bez najmenšieho zaváhania prekročila hranicu. Sam sa zhlboka nadýchol a vôbec sa mu nepáčilo, že tá polopijavica, ako ju oslovil, je na ich území. Tváril som sa, že som to oslovenie nepočul.

Nessie sa povesila Jakeovi okolo krku a spoločne sa posunuli trochu bokom. Ako sa zdá, svorka už s ním nemôže počítať. Ten je úplne v inom svete.

S pozorovanie tých dvoch ma vytrhol Carlislov hlas.

„Takže. Chceli ste prebrať... istú nepríjemnú záležitosť.“ Quil a Jared sa v duchu uchechtli. Sam ich, ale veľmi rýchlo utíšil.

Hádam ste si nemysleli, že to necháme len tak.

Hovoril rovno Carlislovi. Ibaže ja som to mal sprostredkovať.

„Nepáči sa im, čo sa stalo.“ Prekladal som a stále zabiehal pohľadom k Ness. Vyzeralo to, že sa dobre baví.

„Chápem vás. Ani my z toho nie sme nadšený.“ Môj otec hovoril profesionálnym tónom. Za tie roky mal prax.

Tak to ste nemali dovoliť, aby to tá potvora urobila.

„Vyčíta nám, že sme to dopustili,“ vrčal som. Nikto o Belle nebude hovoriť, že je potvora. Aspoň nie v mojej prítomnosti.

„Verte, že keby sme mohli, urobíme to.“

A čo si teraz myslíte, že sa bude diať? To tu akože bude vraždiť ďalej?

„Myslia si, že bude Bella stále zabíjať.“

„Nie, to rozhodne nie. Viac krát sa to už nestane,“ uisťoval ich Carlisle rýchlo.

To dúfam. Lebo potom by sme museli porušiť zmluvu.

„Odteraz na ňu dáme pozor. Na to sa spoľahnite.“ Ani neviem kedy a začal som sa so Samom rozprávať sám. Carlisle tam iba stál a behal medzi nami očami. Vlastne som si vôbec neuvedomoval, že jeho sme úplne vynechali.

Nespoľahneme. Nemôžete vedieť, či vám neutečie a zase niekoho nezabije. Neohrozuje len nás, ale aj celé mesto.

„Čo teda chcete?“ opýtal som sa, aj keď to už vedel.

Bolo by najlepšie, keby ste odišli.

„Nehrozí,“ vyhlásil som rázne a o trochu hlasnejšie. Periférne som videl, ako sa Jacob narovnal, vyvaľoval oči a úplne ignoroval Ness, ktorá mu sedela na chrbte a škriabala ho po hlave.

„Čo sa deje?“ chcel vedieť Carlisle a podľa mojej reakcie čakal najhoršie.

„Podľa nich by sme mali odísť.“

„Nie,“ súhlasil so mnou otec, „nemôžeme. Jake s Nessie sú na sebe závistí. Keby boli ďaleko a dlho od seba, zabilo by ich. A vy to dobre viete.“ vyniesol na svetlo nevyvrátiteľný argument.

Všetci sa pozreli na spomínané osoby a museli mu dať za pravdu. Už na prvý pohľad boli nerozlučiteľný. A aj keď som Jacoba veľmi nemusel, pre svoju dcéru som si nemohol priať nikoho lepšieho. Ale pripútanie mi dávalo záruku, že jej neublíži. To by som ako jej rodič nemohol dovoliť.

Desil som sa chvíle, keď dospeje. Vidím síce skoro každému do hlavy, ale už teraz som vedel, že riešiť s ňou vzťahy nedokážem. To by mala robiť mama. Bella. Lenže ak to takto pôjde ďalej... Nessie mamu nikdy mať nebude.

Z rozmýšľania ma vytrhli Samove myšlienky.

To si máme vyberať medzi Jacobovým šťastím a bezpečnosťou kmeňa?

Nepáčilo sa mu, že sa musí rozhodovať. Mal Blacka rád, ale nechcel riskovať, že sa niekomu niečo stane.

„Nemáte. Je to úplne jasné.“ Využil chvíle, kedy nebol skalopevne presvedčený, že musíme odísť a pozeral sa mu rovno do očí.

Sam rozmýšľal. Dlho. Všetci ho napäto sledovali, teda len vlci, keďže Carlisle nevedel o čo ide. Presne som vedel, kedy sa rozhodol. Síce nebol úplne spokojný ale bol si vedomý toho, že nie je iná možnosť.

Fajn. Zostaňte. Ale pokiaľ tá pijavica ešte niekoho zabije, poletíte ešte skôr, ako stihnete povedať vlkolak. Takže si na ňu dávajte pozor. Lebo uvidíte, čoho všetkého sme schopný.

Vyhrážal sa.

„Už nič neurobí,“ sľúbil som.

To by som jej odporúčal.

Viac k tomu nepovedal. Len zavelil na ústup. Jacoba musel doslova odtiahnuť, pričom mu nadával, nech tak neskučí.

Ness mávala, až kým sa úplne nestratili medzi stromami. Bola naozaj smutná. Už teraz jej chýbal. Mrzelo ma, že sa moja dcéra takto trápi. Ale inak to naozaj nejde.

„Čo hovoril?“ zaujímal sa Carlisle.

„Môžeme tu zostať,“ odpovedal som a zdvihol Nessie, ktorá ku mne sklamane utekala.

„Iba tak? žiadne podmienky?“ Zdvihol obočie.

„Jedna. Bella nesmie nikoho zabiť. Inač nás odtiaľto vyhodia.“

„To sa nestane,“ vyhlásil pekne, ale úplne presvedčený nebol.

„Nestane?“

„Nie. Nikomu neublíži.“

„Si si tým veľmi istý.“ Protirečil som mu.

„Musím. Nemôžeme rodinu strašiť tým, že je najpravdepodobnejšie, že niekto v okolo skončí bez kvapky krvi.“

„Určite to tušia.“

„Áno. Ale ja nechcem rozmýšľať pesimisticky. Preto verím, že už vraždiť nebude.“

„Nemôže.“ Opravil som ho.

Možno by som mal Belle viac veriť. Teraz potrebuje podporu. Ibaže ja som sa nemohol zbaviť pocitu, že to s tým optimizmom nemôžem preháňať. Lebo potom budem sklamaný.

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Pilly

4)  Pilly (08.07.2012 19:44)

To je dobrá LadySadness

LadySadness

3)  LadySadness (08.07.2012 19:40)

gŕŕŕ dobre, dobre, budem sa snažiť byť trpezlivá

Pilly

2)  Pilly (08.07.2012 19:36)

Neboj sa Bella sa zmení, ale ešte sa musí stať veľa vecí. Ale nepotrvá to dlho a stane sa niečo podstatné a budeme o krok bližšie Ona si teraz musí niečo uvedomiť a nie je také ľahké. Ale ja už nič nepoviem, nechaj sa prekvapiť ;)

LadySadness

1)  LadySadness (08.07.2012 19:30)

teda takto, Pilluš, je to dobré pokráčko, to fakt je:) :) :) ale, aspoň podľa mňa, by si si mala začať pripravovať možnosť Bellinej zmeny, trebárs by sa Esmé mohla viac zapojiť a matersky dohovoriť Belle, alebo čo ja viem...len aby pri najbližšom útoku Bella aspoň zaváhala a tak dala ostatným šancu zastaviť ju, niečo na ten spôsob, lebo mne sa zlá Bella nepáči, aj keď ju zvládaš; radšej nech je fúria - kombinácia ľadovej Rosalie a posadnutej Alice, ale nie takáto zlá, prosím
to je samozrejme iba môj vlastný názor

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Eclipse still