Sekce

Galerie

/gallery/upirova milenka.jpg

Kto je priateľ Vivien. A ako budú reagovať Cullenovci?

 

5. časť

 

Edwardov pohľad

 

Šiel som vyzdvihnúť Vivien, moju terajšiu lásku a životnú družku. V duchu som sa pousmial. Vivien síce nebola posadnutá nákupmi, ako moja mladšia sestrička, ale tiež si občas potrebovala povyraziť. A čas medzi regálmi s oblečením predsa ubieha tak príjemne! Teda aspoň podľa Alice!

Zastavil som pred obchodom a z diaľky som zazrel Vivien, ako bozkáva nejaké dievča na líce a vzápätí sa rozbehla ku mne. To musela byť tá jej nová kamarátka. Bol som rád, že si tu našla nových priateľov. Nechcel som, aby sa cítila sama, pokiaľ sme my vo Washingtone. Jej nové priateľstvo vo mne zároveň vzbudzovalo obavy. Vivien nebola taká opatrná ako ostatní. My sme už mali prax v klamaní a falšovaní dokladov. Vivien sa pridala k našej rodine len pred pol druha rokom, takže sa jej občas stali nehody typu prebehnutia cez ulicu plnou rýchlosťou alebo návšteva nákupného centra v slnečný deň. Nahlas som sa zasmial, keď som si spomenul, ako sa minulý týždeň rozhodla kúpiť si krém na opaľovanie. Alebo Emmettovi upiekla k narodeninám veľkú tortu v tvare medveďa, či keď sa pohádala s Carlisleom, keď sa nechcel presťahovať do Californie.

„Sú tam nákupné centrá.“ Obrátila sa vtedy na Alice hľadajúc podporu. Aj keď s Vivieniním darom ovládať počasie by to nebol problém, predsa len sme nemohli riskovať. Viv by sa mohla pozabudnúť a katastrofa by bola na svete. Bol som rád, že sme z Forks odišli. Vivien by bola za hranicou každý druhý deň. Usmial som sa, ako by reagovala pri pohľade na premeneného vlkolaka. Zrejme niečo v štýle: „Aha! Šteniatko!“

Jednoducho, moja láska bola príliš spontánna na upírku. Utajovanie totožnosti bolo pre ňu väčším problémom ako dodržiavanie „diéty“. Usmial som sa. Opäť mala problém, aby sa nerozbehla plnou rýchlosťou. Otvoril som dvere na mojom novom Citroene C1 a vystúpil som. Práve včas, pretože tá malá potvorka sa na mňa vrhla a objala ma.

„Ahoj!“ zvolala a začala ma bozkávať. Niekedy som sa musel smiať jej temperamentu.

„Niekoho ti musím predstaviť,“ povedala, keď zo mňa zliezla a ťahala ma preč.

„Toto je Edward, môj priateľ. Toto je Bella, moja kamarátka,“ zašvitorila, keď sme podišli k dievčaťu, s ktorým sa Vivi pred chvíľou lúčila. Dievča hľadelo do zeme, viditeľne nervózne. Začal som rozmýšľať, čo sa jej stalo? Keď zdvihla zrak a uprela na mňa svoje veľké hnedé oči, pochopil som. Predo mnou stála Bella, dievča, ktoré mi kedysi zlomilo srdce.

„A...ahoj,“ zakoktala s pohľadom opäť upretým na zem.

„Vivi, ideme!“ prikázal som a ťahal ju k autu.

„Ale...?“ chcela protestovať, ale to som nedovolil.

„Vivien!“ skríkol som, vytočený do nepríčetnosti, až sa ľudia za nami začali obzerať. Vo väčšine svojej existencie som si dával pozor, aby som pôsobil ako človek, ale teraz mi to bolo jedno. Len rýchlo preč od nej, kým nás všetkých nezničí!

Vivien sa na mňa šokovane pozrela. Videla môj rozzúrený výraz, takže neodporovala, keď som ju dovliekol k autu. Vedela, že keď ju oslovím plným menom, je lepšie podriadiť sa.

Nasadli sme - takmer som odtrhol dvere - a vyrazili sme preč od dievčaťa, ktoré bolo kedysi stredobodom môjho vesmíru.

 

Pohľad Vivien

 

Po očku som sa pozrela na Edwarda. Volant drvil takou silou, až som sa bála, že ho zlomí. Zvádzala som vnútorný boj, či sa ho mám spýtať alebo nie. Nakoniec som sa rozhodla. Aj tak vie, nad čím uvažujem!

„Nie, Vivi!“ zavrčal.

„Ale ja to musím vedieť!“ snažila som sa ho presvedčiť, ale márne.

„Edward, potrebujem to...“ začala som.

„Nie! To nie je tvoja vec!“ odvetil, mysliac si, že týmto je náš rozhovor na konci. Ale to sa mýlil.

„Ale je! Som tvoje dievča a čo sa týka teba, sa týka aj mňa.“

„Ale toto sa ťa netýka! Je to vec medzi mnou a mojou rodinou,“ povedal tvrdo.

„A čo ja? A nie som tvoja rodina?!“ spýtala som sa ho.

Neodpovedal a mne sa odrazu veľmi chcelo plakať. Vedela som, že Edward má predo mnou nejaké tajomstvá, ale myslela som si, že sa časom všetko dozviem. Napriek tomu som nechápala, čo mohlo spájať môjho priateľa s mojou kamarátkou.

Edwardov pohľad

 

„To snáď nie! To nie je možné! Čo tu tá robí?“ Takéto a podobné myšlienky mi prebiehali hlavou. Plynový pedál som zošliapol takmer dolu a vôbec som si nevšímal okoloidúcich vodičov. Niekoľkokrát som prešiel na červenú, ale nijako zvlášť mi to nevadilo. Aj po diaľnici vedúcej mimo Houston som sa rútil ako šialenec.

Z diaľnice som odbočil na vedľajšiu cestu, na ktorú sa po niekoľkých metroch napájala ďalšia - poľná. Po niekoľkých kilometroch som zastal pred tehlovočerveným, trojposchodovým domom. Našim domom!

Pred ním už stála celá naša rodina. Len čo som zavrel dvere od svojho auta, oboril som sa na Alice.

„Ako to, že si mi nič nepovedala?“ začal som na ňu jačať.

Moja malá sestrička si pretrela čelo, akoby ju bolela hlava.

„Je mi ľúto, ale nič som nevidela. Až kým sa Vivien nerozhodla ti ju predstaviť.“

Jasper sa ma snažil upokojiť, ale ja som bol príliš rozrušený. Napokon to vzdal.

„Hej, môže mi niekto povedať, čo sa deje? Nie každý dokáže čítať myšlienky.“ posťažoval sa Emmett. Podľa zmätených pohľadov mojej rodiny som sa dovtípil, že Alice nepovedala, koho sme stretli.

„Isabella Swanová je v meste,“ povedal som ticho.

Oči všetkých prítomných sa šokovane upreli na mňa. Pri niektorých som okrem šoku zazrel aj niečo iné. Hnev, zúrivosť, nenávisť. Najviac boli patrné u Rose.

„Čo si to dovoľuje?“ zúrila Rosalie. „Prísť sem po toľkom čase...“

„Rose, ona nevedela, že tu bývame. Toto je posledné miesto, kde by nás Bella čakala,“ zastala sa mojej ex-priateľky Alice. „Vlastne by sme tu vôbec nemohli žiť, nebyť Vivien,“ dodala.

Videl som zmätok na tvárach ostatných a rozmýšľal som, aké rozličné emócie sa odohrávajú v ich vnútri.

Carlisle bol, samozrejme, zmätený. Viem, že si vždy prial, aby som si našiel životnú družku. A tiež mi neustále nejakú podhadzoval. Najprv Rose, potom Tanyu a nakoniec Vivien. Všetky tri boli upírky, takže nehrozilo porušenie mojej diéty. Mal Bellu rád, preto bol smutný, keď sa so mnou rozišla. Mal ju rád ako vlastnú dcéru.

Esme sa cítila podobne ako Carlisle. Aj ona bola nešťastná, keď som po odchode z Forks zostal sám. Bellu si obľúbila, napriek tomu bol pre ňu príchod Vivien darom z neba.

Ani Emmett nevedel, čo si má o tom myslieť. Stále mal v živej pamäti môj zmučený výraz po poslednom odchode Belly z nášho domu, na bolesť, ktorú u mňa videl, keď sme sa sťahovali, i na moje šťastie, keď k nám zavítala Vivi.

Napriek tomu Jasper nebol príchodom mojej bývalky nadšený. Vedel som prečo a chápal som ho. Užil si so mnou všetku bolesť, ktorú som ja cítil. Na niekoľko mesiacov musel opustiť rodinu, inak by sa zo mňa asi zbláznil.

Podobne sa cítila aj Rose, moja krásna zlatovlasá sestra. Ona neznášala Bellu ešte vo Forks, takže bolo krajne nepravdepodobné, že by teraz milovala.

Zato Alice bola úplne iný prípad. Bellu zbožňovala. Nástojila na tom, aby sme ostali vo Forks, keď videla Bellu utekať za nami. Ale ja som bol rozhodnutý! Bella ma odmietla a zlomila mi srdce! Ďalšiu šancu jej už nedám!

„Ale čo teraz urobíme?“ spýtala sa opatrne moja matka. „Nemali by sme odísť?“

„Nechcem sa sťahovať! Veď sme práve prišli! Nedovoľme tej ženskej, aby nám opäť vyštvala z miesta, kde žijeme!“ Prirodzene typická Rosalie.

„Všetko záleží na tebe, Edward. My sa zariadime podľa teba.“ Carlisle ma vždy podporoval. S vďakou som sa pozrel na svojho stvoriteľa. Lepšieho otca som si ani nemohol priať.

„Myslím, že by bolo lepšie odísť,“ povedal som nakoniec.

„Tak to nie! Môže mi niekto povedať, čo sa deje? Odkiaľ to dievča poznáte?“ Úplne som na Vivien zabudol. Stála po mojom boku a bola očividne rozhorčená.

„Myslím, že na túto otázku ti môže odpovedať len Edward.“

Carlisle mi už dávnejšie radil, aby som sa Vivien zdôveril so vzťahom, ktorý som mal predtým, ale ja som tento dôležitý rozhovor vždy odkladal. Ale tentokrát nemôžem. Svojej minulosti sa musím postaviť čelom!

koniec 5. časti

4. časť 6. časť

 

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

2)  slim (25.01.2013 12:55)

tk to sem zvědavá co na to vivien......

Jalle

1)  Jalle (12.01.2013 08:51)

Edward je riadne tvrdohlavý
predtým to bola Bella a teraz on
dať týchto dvoch dokopy si vyžaduje pevné nervy

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Bree Tunner