Sekce

Galerie

/gallery/stop%C3%A1r.jpg

On je stopár a vydáva sa na lov. Je to jeho najoblúbenejšia zábava, najvzrušujúcejšia hra.

 

Všade naokolo bola tma. Osvetľovalo ma len svetlo z televízora. Bola tak tvrdohlavé a nešikovné dieťa. Jej matka na ňu panicky kričala, keď sa cez mólo naklonila. Pri jej šťastí mohla kedykoľvek spadnúť do rozbúreného mora. A ja by som nemal tú krásnu príležitosť spoznať ju. Bola by to nehorázna škoda.

Poobzeral som sa po dome. Ešte stále som cítil jej úžasnú kvetinovú vôňu. Síce bola slabunká, takmer som ju necítil, no ešte stále dokáže dráždiť moje zmysly. Chcem ju. Chcem to ľudské dievča. Som lovec, ktorému žiadna korisť neutečie, keď sa rozhodnem. A Bella je mojou korisťou. Už od prvého okamihu, ako som ju zbadal na lúke vo Forkse.

Reakcia jej milého, ako ju obraňoval, ako ju chránil... Niečo neskutočne úžasné! Jeho chabý pokus o záchranu ma skôr zabáva. Myslí si, že sa bojím jeho rodiny, ktorú do toho zatiahol? Skôr ma to popoháňa vpred. Silný klan ochraňuje slabučkého človeka. Úbohé! Primitívne! On ma nepozná. Získam ju! Bude moja, nech ju kdekoľvek ukryli.

Mám svoju Victoriu. Ona mi pomôže, splní každé moje želanie. Bála sa o mňa, keď som sa pustil do tohto boja. Nechcel som ju opustiť, nechať ju na tom mieste. Lenže musím myslieť aj na ňu. Bude lepšie, ak sa vzdiali. Ak do tohto nebude celkom zapletená. Príliš si ju vážim, príliš ju milujem, aby som ju vystavil takémuto nebezpečenstvu.

Táto hra je pre mňa určitá výzva, nebezpečenstvo, ktoré ma poháňa vpred. Videl som ju na ihrisku, spolu s nimi. Prekvapilo ma to a aj ohrozilo. Ak by si spomenula, v krátkom okamihu by som skončil. Ale Bella nebude rovnaký prípad ako ona, jediná obeť, ktorá mi dokázala uniknúť. Nie, pretože Edward je príliš slabý a zbabelý, aby dokázal prerušiť moje plány. Bude to zábava!

Otvoril som dvere do izby, kde vôňa dievčaťa bola najsilnejšia, a ľahol som si na opustenú posteľ. Pravdepodobne tu spávala, pretože aróma ľudského pachu ma objala svojimi útlymi pažami. Musel som sa nejako pripraviť. Musel som premýšľať a hľadať tú najlepšiu cestičku, ktorá ma k nej privedie. Čo ak je to výmysel? Výhovorka, ktorá má ma zmiesť zo stopy?

Znovu som vošiel do obývačky a zapol vypínač. Svetlo sa rozlialo po miestnosti. Vrátil som sa k videu.

Matka miluje svoju dcéru. Dieťa miluje svojich rodičov. Dokázala obrátiť moju pozornosť od otca. Chcela, aby som ju sledoval a pátral po nej. Odkaz, ktorý nechala pre matku. Mám vstúpiť na prázdne miesto, ktoré sa môže prepadnúť? Pozrel som sa na objímajúcu sa rodinu. Láska by ju dokázala prinútiť urobiť čokoľvek, čo si zažiadam.

Na perách sa mi roztiahol úsmev. Hra. Je to len hra a ja som momentálne vo výhode. Objavil som slabinu. Uzol sa začína sťahovať. Lovec vyťahuje sieť so svojou korisťou. Musím len počkať na ten najvhodnejší moment. Dokážem vyčkávať, naučil som sa byť trpezlivý.

Zazvonil mi telefón. Victoria. Môže existovať niečo krajšie ako je ona?

„Drahá?“ ozval som sa veselým tónom. Nebola nadšená mojím náhlym popudom. Ale vie, že keď sa raz rozhodnem loviť, nič ma nezastaví. Som šialený, priznávam, no to je na tom to najkrajšie! Tá príchuť toho vzrušenia a rozkoše, keď zaborím svoje zuby do vystrašenej obete. Potešenie z hnevu, ktorý sa na mňa zvalí, ak náhodou ublížim niekomu, na kom iným záleží. Toto dievča je výzva, nielen pre jej vôňu. Ale pre klan, pre chlapca, ktorý ju bezhranične miluje. Jeho hnev, jeho pomsta bude sladká.

„Nastupujú do lietadla,“ oznámila mi. Nemohla mi urobiť väčšiu radosť. Kruh sa uzatvára. Moment, na ktorý som čakal, už dorazil.

„Kam?“

„Phoenix.“  Ako som predpokladal. Môj vstup do neznáma nevyšiel na zmar. Chce sa cítiť bezpečne. A najbezpečnejšie miesto je matkina náruč, pocit domova. Úbohý človek sa nikdy nezaprie. Aj keď má okolo seba silných upírov. Hlúpemu pocitu sa nedokáže ubrániť.

„Ďakujem.“

„Daj si pozor,“ náhle ma varovala Victoria. Bolo to nečakané. Nikdy sa nebála. Nikdy nemala potrebu varovať ma.

„Poznáš ma,“ povedal som jej a položil telefón. Je čas. Musím len dotiahnuť pár detailov.

Prechádzal som sa po obývačke a premýšľal. Zrak mi opäť padol na obrazovku. Dokonalý plán, dokonalá sieť. Nikto mi nič nemôže zazlievať. Veď je to len hra! A v každej hre sa podvádza. Vzal som domáci telefón a vytočil číslo, ktoré zanechala na odkazovači. Musí to byť dokonalé! Nemôže nájsť ani tú najmenšiu škáročku pre pochybnosti.

Pustil som nahrávku vystrašenej matky. Zdvihla to strážkyňa mojej bábiky. Kedysi aj ona patrila k mojej zbierke. Bohužiaľ stalo sa to, čo som nepredpokladal. Teraz ma to však nevyviedlo z konceptu. Tušil som, že až také jednoduché dostať sa k Belle nebude. A potom mi ju predala.

Znovu som zahral vystrašenú matku. Dievča sa musí báť, musí pochopiť, že ja všetko myslím skutočne vážne. Bola dokonalá bábka. Hovorila a konala presne podľa mojich želaní. Dal som jej pokyny na naše ďalšie stretnutie. Určite sa bude snažiť oslobodiť sa od pazúrov svojich ochrancov. Predsa od nej závisí život jej matky! Aj keď je to klamstvo, ona však o mojom malom podvode ani len netuší. Verí, že všetko, čo som povedal, je pravda. A tak to má byť. To je na tom úžasné! Držať v rukách a riadiť niečí osud.

Bol však čas posunúť zábavku ďalej. Požičal som si videokameru. Na malé súkromné video. Už sa neviem dočkať, kedy ho natočím a kedy ho uvidí Edward. Bude zúriť, bude šalieť, bude sa chcieť pomstiť. Až vtedy sa príchuť môjho lovu zlepší. Moje chuťové poháriky sa vykryštalizujú a ja si vychutnám dezert po dokonalom obede. Nie je nič vzrušujúcejšie ako mať v pätách upíra bažiaceho po pomste za smrť svojej milovanej.

Pomalým krokom som kráčal k budove baletného štúdia. Nemám sa kam ponáhľať. Prichádza. Ach áno, toto baletné štúdio je úžasné na moje nadchádzajúce sa plány. Zrkadlá, svetlá a malá obrazovka. Odkaz, ktorý zanechám. Pripravil som všetko, aby perfektne klapalo. Nepotrebujem nejaké prekvapenia. Už to zašlo niekam za hranice. Nie je šanca vrátiť sa späť. Navyše som dostatočne opojený, aby som sa vzdal. Nie je to v mojej povahe, zložiť zbrane a vyvesiť bielu zástavku.

Čas plynul a ja som začínal byť trošku netrpezlivý. Čokoľvek sa mohlo prihodiť. Veril som Belle. Nie je hlúpa, aby mi mohla odporovať a aby ma dráždila. Dal som jej jasne najavo, že sa to nevyplatí.

Zazvonil mi telefón. Ozval som sa jej nenútene. Prekvapene, až tak dlho som nemusel čakať. Bola prestrašená, zronená. Musela opustiť svojho drahého a vydať sa oproti vlastnej smrti. Krúžil som nad ňou ako sup nad mršinou. Držal ju v napätí a gniavil jej dušu. Vyrovnaným hlasom sa ma pýtala na ďalšiu cestu. Mňa nemohla oklamať. Bola až príliš čitateľná. Už iba pár minút a bude moja. Pár minút ma delí od niečoho neskutočného. Nezradila ma.

Začul som zaklapnúť dvere. Srdce jej splašene bilo. Poznalo, že čoskoro jeho hlas stíchne. Ľudské srdcia, ako keby mali vlastný rozum. Keď bola dostatočne blízko, pustil som video. Hlas jej vystrašenej matky sa rozliehal po celej sále. Rozbehla sa. Nemohlo to byť príhodnejšie. Ako bude sklamaná, keď zistí, že som ju podviedol, že to bol úskok, aby som ju k sebe prilákal!

Rozhliadala sa po miestnosti a pátrala po zvuku. Otočila sa na obrazovku a oči sa jej rozšírili. Od prekvapenia, od úľavy? Neviem. Vypol som televíziu a obrazovka pred ňou zmodravela. Pomaly sa otočila a upriamila na mňa jej hnedé, prenikavé oči. Usmial som sa.

Bolo to také ľahké! Korisť prišla k predátorovi. Naša spoločná hra sa môže začať.

 

 


nikolka

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

nikolka

3)  nikolka (08.12.2011 18:06)

ĎAKUJEM !!! :D :D :D

2)  ada1987 (06.12.2011 19:55)

ambra

1)  ambra (06.12.2011 19:46)

Áááá!!! Naprosto dokonalý šílený James - přesně, jak jsi to nazvala. Vlastně jak se nazval on, protože tohle musel sepsat on těsně před...
Super, ani jsem nedýchala

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek