Sekce

Galerie

/gallery/ruž.jpg

Kočky, vážne ma to mrzí, ale pár kapitol mám už predpísaných, takže vysvetľujeme len po perličkách. :-)

3:

Carlisle Cullen bol asi najlepší chirurg, aký kedy vo svete existoval. Pomáhal deťom a venoval sa charite. Starý mládenec so štyridsiatkou na krku a začínajúcou plešinou, ktorú si starostlivo skrýval uhladzovaním vlasov dozadu. Poznala som ho iba z fotiek na internete, ako ho oslavovali médiá a dostal dokonca aj nejakú cenu.
Ak by sa prevalil jeho milostný pomer s Esmé Plattovou, manželkou jeho veľmi dobrého kolegu Charlieho Platta, ktorý bol dokonca na jednej fotografii s ním, no... najskôr by mu to veľmi nepoškodilo. Stále by bol rovnako úspešný chirurg, len ženy by vedeli, že nie je zas tak nedostupný, ako zvykne hrať. Netvrdil však, že si neužíval, keď prechádzal po chodbe a sestričky sa náhodou ako na povel zohýnali po popadané perá a papiere.
Nepotrebovala som ho vidieť na to, aby som sa uistila, že Esme Plattovej úplne počaroval. A to bol navyše iba úbohý človek.

Sedela som na strome a vyhýbala sa Victorii, ktorá stále penila kvôli skrini, ktorú vraj ukradla nejakej pipke, ktorú vysala. A tiež ma chce zabiť za to, že som povedala, že zlaté oči by jej pristali viac. Neviem, čo za komplexy jej to ostali z ľudského života.
Užívala som si ticho a vlažný nočný vzduch, keď mi odrazu zazvonil mobil. Neznáme číslo.
„Haló?“
„Upírka?“ Ten hlas som poznala.
„Odkiaľ máš moje číslo?“ opýtala som sa zarazene.
„Tvoja malá kamarátka mi zavolala. Pomýlila si telefóny na vizitke. Mala si jej k svojmu nakresliť srdiečko, alebo čo.“ Počula som v jej slovách úsmev.
„Musím jej zavolať!“
„Je v poriadku,“ upokojila ma. „Len chcela vedieť, aké šaty má obliecť Diane na čaj.“ Zamračila som sa.
„Dúfam, že si jej neporadila tie červené, lebo to sú Alžbetine obľúbené.“ Neviem, prečo som mala chuť byť na ňu na chvíľku milá. Našťastie ma to rýchlo prešlo.
„Chcem sa s tebou stretnúť.“
Presne vycítila môj postoj i to, že žarty idú stranou.
„Vieš, kde sú útesy?“
„Samozrejme,“ pritakala.
„Som na ceste,“ povedala som, zrušila hovor a zoskočila zo stromu.

Na mieste som bola skôr ako ona.
„Volám sa Rosalie Haleová,“ povedala, keď prišla. Neotočila som sa k nej, iba som ďalej hľadela na obzor. Sivá obloha chradla vo svojej temnote a vpíjala sa do tmavého oceánu.
„Marie.“
„Marie?“
„Po premene sa na viac nepamätám,“ zaklamala som. Pravdou bolo, že som nechcela používať svoje staré priezvisko a ešte sa nedokopala k tomu, aby som si vymyslela nové. Swanová mi rozhodne nesedelo. Labuť bola predsa tak krásne čistá...
„To ma mrzí,“ povedala.
„Možno je to tak lepšie.“ Znelo to zvláštne nostalgicky a smutne, čo ma na mojom zlomenom hlase hnevalo asi najviac.
„Mám pre teba návrh, Marie,“ začala.
Otočila som sa k nej.
„Počúvam.“
„Žiješ s niekým?“
„Čo je to za otázka?“
„Je to dôležitá otázka,“ zdôraznila a vyčkávala na odpoveď.
„Žijem s trojicou upírov. Nie sú vegetariáni, ale vyrážajú pravidelne na lovy mimo územia mesta.“
Zamračila sa.
„A ty sama sa živíš zvieracou krvou?“
Dvihla som jeden kútik úst vyššie.
„Očividne nie som jediná.“
Sklopila oči.
„Nikto nemá čistý štít.“
Uhla pohľadom a ja som vedela, že úprimná chvíľka skončila. 
„Chcem, aby si odišla od toho malého dievčaťa.“
„Bojíš sa o ňu?“ spýtala som sa posmešne.
„Aby som pravdu povedala, áno.“
nadvihla som jedno obočie.
„Myslíš, že sa vzdám svojej práce kvôli tvojmu... pocitu?“ uštedrila som jej jeden výsmešný pohľad a otočila sa späť k útesom.
„Budeš strážiť moju dcéru.“
Vyprskla som.
„Ty chceš zachrániť ľudské dieťa tak, že mi podstrčíš svoje?“ Smiala som sa nahlas s náznakom hystérie.
„Moje dieťa je výnimočné a to zaujalo Volturiovcov.“
Cítila som, ako sa mi jej ľadový pohľad zabodol do krku.
„To nie je môj problém.“
„Je poloupírka, rastie veľmi rýchlo. Nemôžem jej najať ľudskú opatrovateľku bez toho, aby som riskovala prezradenie.“
Otočila som sa späť k nej a jej oči zmäkli – na okamih sa v nich odrazila materinská láska a zúfalstvo.
„Prečo by som mala?“ ozvala som sa potichu.
„Si jediná upírka, čo poznám, ktorá nezabíja.“
„Povedala si, že nikto nemá čistý štít.“
Zaváhala.
„Moje dieťa mi je prednejšie,“ povedala nakoniec. „Jej by si nedokázala ublížiť. Je príliš... dokonalá,“ zašepkala a odvrátila pohľad.
„Sľúbila som Alice, že ju neopustím.“
Rosalie po mne švihla pohľadom.
„A Esmé Plattová sľúbila, že bude svojmu manželovi verná,“ povedala.

„Ako o tom vieš?“ opýtala som sa rozhorčene.
„To nie je podstatné,“ odvetila.
„Je to dosť podstatné!“ zavrčala som. „Sledovala si ma?“
„Prišla som na to, že si veľmi spoľahlivá,“ povedala.
„Nemáš na to právo!“
„Ešte ti zavolám, aby sme sa dohodli na ďalšom stretnutí.“
„Zabudni,“ zasyčala som, ale to sa Rosalie Halevá už rozbehla opačným smerom a zmizla v lese, vo vzduchu ostal len sladký kvetinový opar jej vône.

Na útesoch som zostala, až kým sa nezačalo brieždiť. Potom som šla domov prezliecť sa do šiat a lodičiek. Dnes sme mali s Alice plán. Išli sme do divadla na rozprávku o fazuľke a zlatom kohútikovi. Keď som bola malá, Renée so mnou chodila do divadla každú nedeľu. Vždy mi požičala perlové náušnice po babičke a ja som sa cítila úplne ako princezná. Potom ale môj otec zomrel a ona sa začala venovať viac milencom ako mne. Nezazlievala som jej to. Určite by som bola rovnaká, vtedy.
Bola som rovnaká...
Vtedy...
Po Alice som prišla až poobede. Doobeda bola so svojou matkou, tak si do druhej užili spoločný čas. Charlie Platt bol v práci. Pravdepodobne si triasol rukou s Carlisleom Cullenom a ten mu za jeho chrbtom triasol prostredníkom.
Alice sa na mňa už tešila.
„Včera som ti skúšala volať,“ povedala.
„Viem, Rosalie Haleová mi o tom povedala.“ Rozstrapatila som jej vlasy.
„Je to veľmi milá dáma,“ povedala a napila sa zo šálky so zdvihnutým malíčkom.
„Samozrejme,“ pousmiala som sa a nemohla z hlavy dostať náš včerajší rozhovor. Vedela som veľmi dobre, kto boli Volturiovci. Už sme mali tú česť. Keď Victoria, James  Laurent besnili blízko Seattlu a budovali si armádu novorodených.

„Marie? Marie aká?“ opýtal sa úlisne a zložil si ruky pri tvári.
„Nepamätám sa,“ povedala som.
„Ukáž!“ Natiahol ku mne ruku a jemne sa dotkol chrbta mojej dlane. Bol to dotyk, ktorý by som určite považovala za vymyslený, ak by som ho nevidela na vlastné oči. Prsty sa mu mierne chveli a oči sa mu očakávaním rozšíril a zahmlili.
Po chvíli párkrát zamrkal a pustil ma.
„Fascinujúce. Máš veľmi zaujímavý dar.“
„Dar?“ zopakovala som po ňom.
„Ty si štít, Marie. Máš schopnosť blokovať dary ostatných upírov.“
Preto mi Edward nemohol čítať myšlienky!
„Nechceš sa pridať k mojej garde?“
„Prepáč, Aro, veľmi si vážim tvoju ponuku, ale bohužiaľ, musím odmietnuť.“
„Ach, toľké mrhanie,“ spľasol rukami a nespokojne mľaskol. „Budem to musieť zapiť.“ Zachichotal sa. Vážne, prisahám, že sa zachichotal! „Prijmi odo mňa aspoň jeden dar na pamiatku, aby si vedela, že ak ti bude najhoršie, svoju rodinu môžeš nájsť tu, vo Volterre.“
„Ďakujem, Aro,“ povedala som a nechala si na ruku pripnúť zlatú retiazku s diamantovým srdiečkom, čo sa lesklo vo svetle slnka. Odvtedy som ho z ruky neskladala.


„Pozvala som ju dnes s nami do divadla,“ povedala. „Aj s Renesmé.“
„Prosím?“ Môj hlas dosiahol päťčiarkovú oktávu.
„Je niečo v neporiadku?“ spýtala sa Esmé starostlivo a pohladila Alice po vlasoch. „Čo si vyviedla?“
„Nič,“ pípla a hodila po mne psie oči. Esmé sa na mňa pozrela tiež.
„Všetko je v poriadku,“ povedala som šokovane stále lapajúc po dychu, aj keď to bolo to najmenej, čo som teraz potrebovala.
O pol tretej zazvonil zvonček.
„To bude určite teta Rosie,“ zahlásila Alice.
Teta Rosie, napodobila som ju rozmaznaným hlasom vo svojej hlave. Hlavne, že ja som po takom dlhom čase stále len Marie.
Pred dverami stála Rosalie Haleová a za ruku držala svoju poloupírsku dcéru Renesmé, obe oblečené v dokonalých slušivých kompletoch.
Rosalie sa na mňa široko usmiala.
„Ste pripravené?“ Potom svoj pohľad presunula na Alice, ktorá od radosti zajačala, a na Esmé. „Dobrý deň, vy musíte byť pani Plattová. Veľmi vám to dnes pristane,“ povedala a podala jej ruku. Prižmúrila som oči. Aha, aká prítulná. Odrazu. Takto slizko by možno zapôsobila na Ara a on by si všetky útoky na jej dcéru rozmyslel.
„Ďakujem vám. Vy ste celkom iste Rosalie Haleová. Počula som o vašom mužovi v práci. Som totiž domová a bytová dizajnérka.“
Vytreštila som oči. Ona pracuje s Haleom? S upírom?!
„Och, to ma teší. Chudáčik, veľmi sa snaží, aby nám s Renesmé zabezpečil pohodlný život. Pritom peniaze nie sú všetko,“ povedala, ale jej výzor vôbec nehovoril o tom, že by tomu aj verila. Ona ešte aj voňala draho – a to nie len preto, že je upírka.
„Je to veľmi čestný muž,“ povedala Esmé. „Máte veľmi roztomilú dcéru,“ povedala, možno, aby zaviedla reč inam od čestnosti.
„Ďakujem, je to zlatíčko. Ale chýbajú jej dobré priateľky. Preto som bola nadšená, keď sa včera zoznámila s vašou Alice v nákupnom centre. Vskutku pôvabná dievčinka.“ Usmiala sa a odhalila dva rady žiarivo bielych zubov.
„Ďakujem vám, pani Haleová. A poďte ďalej, nestojte na prahu dverí. Dáte si ešte čaj, pred tým, než odídete do divadla?“ opýtala sa.
Daj si čaj, upírka, odfrkla som si v mysli.
„Nerobte si starosti, drahá Esmé. Smiem vám tykať?“ opýtala sa a o pár sekúnd si opäť rozradostene triasli rukami.

 

More@eMuška

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

8)  alenka (25.09.2012 09:13)

ahoj jak se mate :) :) :)

Clea

7)  Clea (18.08.2012 16:34)

Rosalie je docela oprsklá a tak nějak mi chybí Emmett, on tak pěkně mírnil její povahu doufám, že se brzo ukáže
a diamantový srdíčko od Ara?? dobře, no, já to teda spolknu a radši to nebudu moc řešit...
a proč Marie zůstává s Viktorií a spol.?

Pilly

6)  Pilly (13.08.2012 18:44)

5)  martty555 (10.08.2012 19:06)

LadySadness

4)  LadySadness (10.08.2012 13:02)

idem sa objednať k psychoušovi, tento chaos sa ešte viacej chaosí
nie je v tom srdiečku GPS, alebo iná ploštica? B) a čím to, že si Rosalie nevie ustrážiť miláčika sama? ona je stále človek?

Marcelle

3)  Marcelle (10.08.2012 09:45)

Áááááá, jsem pořád zmatená ale určitě se to časem zlepší, je to fakt hustý

Bosorka

2)  Bosorka (10.08.2012 07:41)

Bych měla docela výhrady, aby se Alice stýkala s Nesie . Co když se Alice škrábne, řízne? Nesie je sice "dokonalá" (není nad nekritické matky ), ale žízeň je žízeň.
Rose. Tak trochu vydírání je scéně? Ale proč by mělo "Marii" vadit, že to na Esme praskne?
Srdíčko od Ara?
Nadšeně očekávám další díl

ambra

1)  ambra (09.08.2012 23:08)

DOKONALÉ!!! Miluju tvůj humor, miluju, že tu tíhu aspoň občas odlehčíš. Miluju, když někdo Rose dopřeje mateřství, pořád je to ona, ale všechny ty ostré kontury poněkud změknou. Marie už se setkala s Arem? No nazdar... Děkuju, skvělá kapitola a opět se těším na další

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek