Sekce

Galerie

/gallery/Lienka.png

Dostala som nápad a otvorila word. A vyšlo z toho toto...

Bella je na tábore. A verte či nie, taká lienka je celkom dobrá na zoznamovanie.

„Blbé chrobáký! Blbý tábor! Blbý svet!“ nadávala som potichu, aby ma nepočula Etvordová a v predklone chodila po trávniku, pričom som si pripadala ako ten najväčší debil. Pohľadom som skenovala každé steblo trávy a len sa modlila, aby som tam uvidela ten malý, prekliaty hmyz. Neviem čím som šťastie tak veľmi naštvala, že mi odmietalo aspoň trošku pomôcť. Ale muselo to byť niečo strašné, keďže som zatiaľ nenašla ani jednu jedinú lienku. Ako keby sa mi všetky v okruhu piatych kilometrov vyhýbali. A musím povedať, že sa im darilo.

Je až neuveriteľné, ako veľmi sa mi toto nechcelo robiť. A práve preto som sa snažila nájsť aspoň jednu červenú potvoru čo najskôr. Potom by som mala úlohu splnenú a tým pádom konečne vyslúžené voľno. A prečo sa na to jednoducho nevykašlem? Z dobrého dôvodu. Živo si viem prestaviť, ako si sadám do trávy, zapínam MP3 a kývam hlavou do rytmu hudby. Tak táto činnosť by mi vydržala možno tak pol minúty, kým by si ma všimla Etvordka. A pre svoje osobné zdravie nebudem niečo také riskovať. Keď urobí nejaký prehrešok dieťa do desať rokov, milo ho napomenie, nech už sa to viac neopakuje. Ale ak to je niekto straší, okamžite po ňom začne škriekať, že ešte raz a poletí z tadiaľto skôr, ako povie lienka.

A prečo práve lienka? No, možno preto, že sa to tu tak volá. Toto je Tábor Lienka. Zábavné miesto pre deti, ktoré si chcú cez leto užiť kopu dobrodružstiev. Tak to stojí na letáku. A je tam napísané aj to, že je pre všetky vekové kategórie. Ibaže keď to písali, pravdepodobne nepočítali s tým, že sa im sem nahrnie sedemnásť ročné dievča. Vlastne, ani ja som najprv nevedela, že tu skončím. To iba mama bola lenivá prehľadať na internete pár webových stránok navyše a tak ma poslala sem. Toto jej naozaj do smrti nezabudnem.

Nebolo by to také zlé, keby som sa tu mala s kým baviť. Lebo osoba vekom mi najbližšia, bolo osem ročné dievča. A nemusela som ani dlho rozmýšľať, aby mi došlo, že spoločnú reč by sme nenašli. Náš rozhovor by bola maximálne tak jedna veta a aj to niečo ako: čo je dnes na obed?

Tak. Toľko k našej konverzácii.

„Izabella? Našla si niečo?“ zakričala Etvordka a z jej hlasu strieľali ihly. Ja naozaj nepochopím, ako môže mať povesť milej, starej dámy. Podľa mňa je to skôr škaredá ježibaba.

„Ešte nie, pani Etvordová!“ odpovedala som a dala si extra záležať na tom, aby som znela milo. V skutočnosti sa mi, ale chcelo povedať niečo úplne iné.

Vážne, ju bol na tento tábor čert dlžný.

Znovu som sa pozrela na trávu a nemohla pochopiť, prečo som ešte nenašla žiadnu lienku.  Decká okolo mňa ich nachádzali na každom druhom kroku, iba ja nič. To proste nie je fér!

„Nedarí sa?“ ozvalo sa za mnou a ja som sa narovnala. Otočila som sa a čakala, že to bude nejaký malý fagan, ktorý prišiel provokovať a automaticky preto sklonila hlavu. Že sa, ale budem musieť pozrieť hore, aby som dotyčnému videla do tváre, tak to ma fakt prekvapilo.

Keď som sa konečne dostala k jeho očiam, zostala som zarazene stáť. Bol to chalan. Bronzové vlasy, ktoré hrebeň nevidela minimálne po roka, bledá pokožka a úsmev na pol úst. Úplne ma, ale dostali až jeho oči. Zlaté. Doslova. To nemôže byť prirodzená farba, určite má šošovky. Ale keď si už nejaké idem kupovať, tak aspoň také, ktoré sú normálne. Modré, zelené, bezfarebné, ale zlaté? To si rovno mohol dať ružové.

„Nie. A štve ma to,“ priznala som a zase sa pozrela na trávu. Ak to takto pôjde ďalej, dnes nepôjdem spať.

„Musím sa len poriadne pozerať,“ kázal a tiež začal hľadať.

Ja som, ale, zostala pozerať na neho. Aj on tu trávi svoje vysnené prázdniny? A to som  si ho nevšimla? Asi potrebujem okuliare.

„Budeš ma sledovať alebo chceš nájsť lienku?“ opýtal sa z úsmevom a tým ma vytrhol s myšlienok.

Začervenala som sa. To je trapas.

„Prepáč. Ja len... ty si tu tiež na pobyte?“

„Hej. Ale hlavne kvôli sestre. Ona sa bála ísť sama.“ Ukázal na skupinku dievčat stojacich za nami. Hneď som vedela, ktorá je jeho príbuzná. Rovnaká farba vlasov, možno o odtieň bledšia a orieškovo hnedé oči. Mohla mať tak päť.

„Takže dobrý brat?“ usmiala som sa a on sa zasmial.

„To je ta oficiálna verzia. V skutočnosti ma rodičia donútili. Báli sa Lisu pustiť samú.“

„O tom mi hovor,“ odfrkla som si.

„Tiež máš mladšieho súrodenca?“

„Horšie. Trčím tu kvôli mame. Vraj, že sa ma boja nechať doma samú. Pche! Ako keby som nevedela, ako to v skutočnosti je. Potrebuje sa ma zbaviť, aby mala voľný barák, keď Charlie odíde na služobnú cestu. Ona sa vyhorí, že na druhý deň iba na dovolenku s kamarátkami. Akože dámska jazda. Ale namiesto toho si zavolá milenca. Veľmi dobre viem, že ocka podvádza. To jej, ale priznať nemôžem. Zabila by ma, keby zistila, že ja som to zistila. Ale, keď to raz praskne a ja som si istá, že praskne, ocko sa s ňou okamžite rozvedie. A ku komu pôjdem bývať? No, to naozaj neviem,“ vysypala som mu celý svoj tragický príbeh. Až potom mi, ale došlo, že je úplne cudzí. Ale veď to je jedno. Ja som to potrebovala niekomu povedať, dusím to v sebe už dlho.

„Mimochodom, som Bella,“ dodala som. Jemu chvíľu trvalo kým sa zorientoval.

„Edward. A... je mi to ľúto.“

„Čo?“ nechápala som.

„No, že tvoja mama...“

Mávla som rukou.

„To nemusí. Už som sa s tým zmierila. Nie som z toho nadšená, ale čo mám robiť?“

Edward sa zrazu prudko otočil a svoj pohľad znovu zabodol do trávy.

„Etvordka,“ sykol a ja som sa okamžite obzrela. Naozaj tam stála, prebodávala nás vražedným pohľadom a podupávala nohou. Asi sa nás práve chytala zabiť za to, že nechytáme lienky.

Rýchlo som napodobnila Edwarda a tvárila sa, že sa vážne sústredím na činnosť.

Chvíľu sme iba tak chodili a pre istotu sa ani nerozprávali. Čo ak má ta babka vo vrecku devinu? To, že je stará ešte neznamená, že nemôže byť kriminálnička. A ona by sa mi na ňu naozaj hodila.

„Tu je,“ ozval sa Edward do troch minútach a kvokol si. A naozaj. Po tráve chodila lienka a prisahala by som, že ešte pred chvíľou tam nebola. Možno fakt zájdem k tomu očnému.

Edward natiahol prst a čakal, kedy mu naň vylezie. Ona sa k tomu, ale nemala a hneď sa otočila k odchodu. Môj spoločník ju, ale chytil a narovnal sa.

„Je tvoja.“ Otočil sa na mňa a natiahol dlaň, po ktorej mu liezol ten mini chrobák, ktorého som ja ani za ten svet nemohla nájsť.

„Nie. Ty si ju videl prvý,“ protestovala som.

„A dávam ti ju. Takže si ju vezmi.“

„Ale ja...“

„Edward! Poď!“ ozvalo sa. Otočila som sa a videla Lisu, ako na neho máva.  Edward sa na ňu tiež pozrel, ale hneď potom stočil svoj pohľad na mňa.

„No tak.“ Znovu natiahol dlaň s lienkou a ja som si ju váhavo zobrala. Čisto zo sebeckých dôvodov a dobre som vedela, že potom budem mať výčitky. Ale veď on mi ju dáva sám, takže to je potom v poriadku, nie?

„Ešte sa uvidíme. Maj sa, lienka,“ povedal a ja som si bola istá, že to nie je adresované tomu chrobákovi. Zamračila som sa.

„Ale ja som Bella.“

„Už nie.“ Usmial tesne pred tým, ako všetku svoju pozornosť presunul  na svoju sestru.

Pozrela som sa chrobáka v mojej dlani. Ešte chvíľu sa mi promenádovala po dlani, kým roztiahla krídla a zlietla. Pozorovala som ju do vtedy, kým sa mi nestratila medzi stromami.

Usmiala som sa. Bolo zvláštne, ako rýchlo sa mi zmenila nálada a pohľad na toto miesto.

Niekto vidí život ružový. Ja červený s čiernymi bodkami.

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Kate

11)  Kate (13.10.2013 11:29)

Krásná povídka! To bylo milé. Děkuju!

Pilly

10)  Pilly (12.06.2012 17:40)

Síce trochu neskôr, ale aj tak veľmi dakujem za komentáre :D :)

ireen

9)  ireen (04.06.2012 17:52)

Hezoučké! Děkuju! Ať žijí prázdniny!!!!

8)  ada1987 (04.06.2012 14:33)

to bolo milučné!!

Silvaren

7)  Silvaren (04.06.2012 08:28)

6)  leluš (03.06.2012 21:37)

MarryTyger

5)  MarryTyger (03.06.2012 21:21)

HMR - Uff, ještě aby Belča skončila ve sklenici I když je fakt, že by prchla před Etvordkou

HMR

4)  HMR (03.06.2012 20:42)

tu malou... milou... co žere mšice

MarryTyger

3)  MarryTyger (03.06.2012 20:38)

HMR - Kterou berušku myslíš???

HMR

2)  HMR (03.06.2012 20:36)

Niekto vidí život ružový. Ja červený s čiernymi bodkami
hm, a co bude s tou beruškou? doufám, že neskončí ve sklenici...

MarryTyger

1)  MarryTyger (03.06.2012 20:30)

Panečku, to byla nádhera Už vím proč má Bellu tu nešikovnost... blbě vidí Etvordka a kriminálnice :) :)

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek