Sekce

Galerie

http://www.stmivani-ff.cz/gallery/L%C3%A1ska%20nep%C5%99ich%C3%A1z%C3%AD%20snadno.jpg

Songfic? No, tak jsem si ho zkusila... Edward, který ještě nepoznal Bellu, ani lásku. A je sám.

A zpívá mu k tomu Phil Collins.

Láska nepřichází snadno

I need love, love / Potřebuji lásku,
ooh, ease my mind / která by ulevila mé mysli 
And I need to find time / A potřebuji najít někoho 
someone to call mine / koho bych mohl nazývat svým.


Sto let už bloudím po tomhle světě, sto let se dívám kolem sebe, jak lidé hledají lásku, nacházejí ji a zase ji ztrácejí. Myslel jsem, že za to nestojí, nestojí za to utrpení, když ji pak ztratíš, ale asi jsem se pletl. Vždyť po ní každý touží. Kolik básní a písní vzniklo jen z touhy po lásce, kolik obrazů a soch? A já... taky po ní toužím.

Mám matku a otce, kteří mě milují a odpustili by mi všecko na světě. A už mi měli co odpouštět. Jen jedno je na mně trápí a vidím to každý den, každý den si to čtu v jejich hlavách – že nejsem šťastný.

Jak rád bych jim vyhověl! Ale...


My mama said / Moje máma říkala
You can't hurry love / Na lásku nemůžeš spěchat 
No, you'll just have to wait / Ne, prostě musíš čekat
She said love don't come easy / Říkala: Láska nepřichází tak snadno 
But it's a game of give and take / ale je to hra o dávání a braní.
You can't hurry love / Na lásku nemůžeš spěchat
No, you'll just have to wait / Ne, prostě musíš čekat 
Just trust in a good time / Prostě věř v lepší časy.
No matter how long it takes / Je jedno, jak dlouho to potrvá.


Láska se vynutit nedá. Musí přijít sama a možná se tak stává, když ji člověk ani nečeká. Zrovna tak nepřišla, když Carlisle proměnil Rosalii s nadějí, že by snad ona mi mohla dát to, co on sám našel u Esme a co si tak hrozně přál pro mě. Proč vlastně? Trpěl snad pocitem viny? Dobře vím, že to bylo tak. Čtu mu to v hlavě den co den... Když mě tehdy přeměnil, vedla ho touha nebýt sám. Sdílet s někým svou existenci, své myšlenky, svoje bytí v čase tak nekonečném a nudném... Cítil za mě zodpovědnost a když našel Esme, styděl se, provinile a pošetile se kál za to, že mě zradil. Že mě nechal samotného. Ale bylo to tak přirozené a tak nádherné, to, co mezi nimi jiskřilo a svítilo jako nádherná duha lásky, porozumění a štěstí. Pocit sounáležitosti tak dokonalé, že tehdy poprvé mě napadlo, jak krásné by mohlo být stát se s někým jednou duší... i tělem. Cítit to, co oni.

Jenže ani andělská Rosaliina krása ve mně nic takového nevzbudila. Marně jsem hledal ve svém srdci to, co jsem nemohl nalézt. Já srdce nemám...

How many heartaches must I stand / Ale kolik nešťastných lásek ještě musím prožít? 
Before I find the love to let me live again / Než najdu lásku, která mi opět vrátí život?
Right now the only thing that keeps me hanging on / Právě teď jediná věc, která mě drží nad vodou, 
when I feel my strength, ooh, it's almost gone / je, když cítím svoji sílu, ooh, ta je téměř pryč

 

Den po dni přežívám a snažím se najít smysl toho všeho. Den za dnem se dusím v domě plném lásky, z níž jen ta rodičovská a sourozenecká patří mně. Ubohá almužna z plného stolu. Den za dnem se snažím neslyšet soucitné povzdechy Alice i Rose, Rose, o které jsem si myslel, že mě nesnáší. Večer co večer se snažím nevidět mírně provinilé oči svých bratrů a jejich rozpačité úsměvy, než zmizí do svých ložnic. Noc co noc se snažím přehlušit svou mysl hrou na klavír... a už nemám dost sil, nemám kde brát naději.


I remember mama said / Vzpomínám si jak máma říkala:
You can't hurry love / Na lásku nemůžeš spěchat 
No, you'll just have to wait / Ne prostě musíš čekat
She said love don't come easy / Říkala: Láska nepřichází tak snadno 
But it's a game of give and take / ale je to hra o dávání a braní.
How long must I wait / Ale jak dlouho ještě musím čekat? 
How much more must I take / Kolik toho musím ještě vydržet?
Before loneliness / Než samota 
Will cause my heart, heart to break? / mi úplně zlomí srdce.


Každý den ve škole stále stejné obličeje, stále stejné myšlenky. Tak živočišné, tak plytké, tak... lidské. Ani jedna mysl, která by se lišila, všechny touží a sní... a přece nemohu uvěřit, že o mně. Že jsem to já, kdo je zaujal. To, co je uvnitř mě, nikdo nezná, jak by taky mohl? A tak to, co je láká, je jen vnější obal, skořápka, pozlátko... mimikry dravce, který na lesklé peří láká svou kořist. O tohle nestojím. Tohle nechci. Je mi z toho zle a přece stůňu samotou – a nemám, kde bych našel, co hledám. Náš druh se nesetkává tak často...


No, I cant bear to live my life alone / Ne, já nemůžu žít sám.
I grow impatient for a love to call my own / Nemůžu se dočkat lásky, kterou bych mohl nazývat svou.
But when I feel that I, I can't go on / Ale když cítím, že už nemůžu dál 
Well these precious words keep me hanging on / Tato zlatá slova mě drží nad vodou.


Četl jsem kdesi, že život prožitý bez lásky byl prožitý jen napůl. Jenže já nežiji – je existuji už skoro sto let. Srdce mi nebije, v žilách mi neproudí krev, moje svaly jsou tvrdé jako kámen – tak jak je možné, že mám v hrudi pocit, že mi srdce tou prázdnotou praskne? Říká se, že sdílená radost je dvojnásobná, sdílený žal zas poloviční. Jenže s kým je sdílet? Moje dny a léta jsou stejně vyprahlá jako moje srdce. A moře zbytečného času bez konce. Dny jako písek v poušti – za každý den zrnko. Neplodné, suché, mrtvé. Tak jako já. Jen o půlnoci, když nad pouští padá hvězda a září do tmy, i mým srdcem nakrátko probleskne naděje...


I remember mama said / Vzpomínám si jak máma říkala:
You can't hurry love / Na lásku nemůžeš spěchat 
No, you'll just have to wait / Ne, prostě musíš čekat
She said love don't come easy / Říkala: Láska nepřichází tak snadno 
But it's a game of give and take / ale je to hra o dávání a braní.
You can't hurry love / Na lásku nemůžeš spěchat
No, you'll just have to wait / Ne, prostě musíš čekat 
Just trust in a good time / Prostě věř v lepší časy.
No matter how long it takes, now break! / Je jedno jak dlouho to potrvá, tak do toho prašť!

 

Láska se vynutit nedá. Chtěl jsem, snažil jsem se pocítit to něco, o čem všichni tak blouzní... Chtěl jsem. Tanya by byla víc než ochotná a bylo by tak snadné uvěřit, že nejsem sám. Ale nedokázal jsem to. Můj dar – moje prokletí – mi nedovolí nepoznat, co člověk jinak snadno ukryje pod falešným úsměvem a cudně přivřenými víčky. Krásná slupka, ale jádro... O takové nestojím. Najdu vůbec někdy někoho, kdo by byl uvnitř stejný jako na povrchu? Kéž by ten můj prokletý dar zmizel a já se mohl nechat oklamat, stejně jako každý jiný! Uvěřit sladkým lžím alespoň na chvíli!

Ale nejde to. A tak mi nezbývá než jen doufat, doufat, doufat...



Now love, love don't come easy / Žádná láska nepřichází jen tak snadno 
But I keep on waiting / Ale já pořád čekám 
Anticipating for that soft voice / Čekám na ten něžný hlas, 
To talk to me at night / který na mě bude v noci mluvit 
For some tender arms / Na ty něžné paže, 
hold me tight / které mě budou objímat.
I keep waiting / Stále čekám 
Ooh, till that day / na ten den. 
But it ain't easy (Love don't come easy) / Ale není to lehké  (láska nepřichází snadno)
No, you know it ain't easy / Ne, ty víš, že to není lehké

 

Nespím už sto let. Ale každý den a každou noc sním o tom, že se to jednou stane. Že se podívám do něčích očí a budu vědět, že září láskou ke mně. Že stisknu něčí ruku a ona zase stiskne mou. Že se na mě bude usmívat, bude sdílet moje myšlenky, sny a přání... moje touhy. Že budou i její. Že už vždycky na všechno budeme dva, že navždy do nejspodnějšího šuplíku své prokleté duše uzamknu ty city, které mě dnes nejvíc trápí:

hořkost,

závist,

žárlivost

a hanbu, kterou za to všecko cítím.

My mama said / Moje máma říkala
You can't hurry love / Na lásku nemůžeš spěchat
No, you'll just have to wait / Ne prostě musíš čekat
She said love don't come easy / Říkala: Láska nepřichází tak snadno 
But it's a game of give and take / ale je to hra o dávání a braní.

 


Zítra se stěhujeme do Forks.

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

emam

13)  emam (15.08.2014 20:29)

Děkuji za poslední větu, která do té deprese přináší naděj. Příznám se, že předčasem jsem se u téhle jednorázovky zasekla, protože mi nešla pustit hudba. Odkaz již neexistuje. Tenkrát jsem si slíbila, že si to nejdřív sama najdu a přečtu. Abys nemusela hledat https://www.youtube.com/watch?v=upnrXooMh4s
Moc díky za Edwardovi myšlenky. Domnívám se, že to je jeden z monha důvodů, proč mu mnoho žen propadlo;)

miamam

12)  miamam (13.02.2012 12:05)

Ách To bylo vážně povedené. Tu písničku si teď v práci pustit nemůžu, ale znám ji a zněla mi v hlavě po dobu čtení - přičemž jsem doufala, že konec songficu bude aspoň nadějný, když je to taková nesmutná melodie... A povedlo se. A ta poslední věta celou tu smutnou povídku rozbila. :)

11)  hanka (11.02.2012 17:31)

proklínám svůj dar - v tom je všechno

MisaBells

10)  MisaBells (11.02.2012 14:06)

Jen ty můžeš spojit tak melodickou a trsací písničku s takovouhle skvostnou depresárnou! Edward jako vystřižený a přesto ta poslední věta přiměla moje srdíčko poposkočit, protože vím... Vědět je vážně sladký. Je něco, co neumíš napsat, Hanet? Protože já to zatím ještě nenašla. Paráda! *fworks* *fworks*

Lenka326

9)  Lenka326 (10.02.2012 23:15)

Wow! Dokonale vystižený Edward, všechny jeho emoce, naděje a zklamání a nakonec rezignace. Kdyby jen tušil... ;) Další tvoje pohlazení po duši a k tomu písnička, kterou miluju už straaaašně dlouho. Díky.

8)  Ejkulenka (10.02.2012 21:47)

Málem sem se rozbrečela- krása a smotek!!!:'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(

Bosorka

7)  Bosorka (10.02.2012 21:34)

Krása, krása, krása....

ambra

6)  ambra (10.02.2012 21:19)

Všichni víme, jak se Edward cítil. Tak jak to, že mám pocit, že jsem to až do teď nevěděla? Moc krásné. Plné citu a bolesti. A tu píseň miluju. Vlastně komplet Phila .

Marcelle

5)  Marcelle (10.02.2012 20:58)

kytka

4)  kytka (10.02.2012 20:42)

Budou dva. Hani, skvělé.

Kamci

3)  Kamci (10.02.2012 20:38)

sfinga

2)  sfinga (10.02.2012 20:37)

Hani, jsi čarodějka. Je to tak edwardovské, plné frustrace a přece je v tom i naděje. Edwarde, vydrž, i na tebe čeká dobrodružství zvané láska

Twilly

1)  Twilly (10.02.2012 20:33)

Hani, je to přesný!!!!!

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek