Sekce

Galerie

/gallery/4f551479f8_72579548_o2.jpg

Emmett a ja sme boli od začiatku úplne iný prípad. Nenávideli sme sa a keby mi niekto pred časom povedal, že muž, ktorý mi zničil auto, šaty a kabelku, podvádzal ma a klamal mi, bude ten, koho si vezmem za manžela, asi by som ho poslala kade ľahšie. Dnes si neviem predstaviť život bez Emmetta. Niekedy nedokážem pochopiť, ako môžeme my dvaja tvoriť pár, no inokedy to dáva perfektný zmysel.

Epilóg:

Rosalie:

 

hudba

 

Hrdo som kráčala uličkou v ústrety môjmu vysnívanému princovi, v tých najkrajších svadobných šatách, aké si dokážete predstaviť.

Carlisle sa vedľa mňa pyšne niesol a pomaly ma viedol k oltáru, odkiaľ sa na mňa zamilovane usmieval Emmett. Svadobní hostia odomňa nedokázali odtrhnúť zrak a ja som sa celý čas blažene usmievala. Plnil sa mi sen, presne o tomto som od začiatku túžila.

Nájsť niekoho, kto ma bude milovať celým srdcom a prežiť s ním celú večnosť. Klavírna hudba sa zľahka rozoznievala celým parkom Belleville v centre New Yorku. Záhrada bola nádherne vyzdobená a ja som sa cítila ako v rozprávke.

Posledné týždne môjho života boli viac než dokonalé. S Emmettom sme plánovali svadbu a bola som naozaj šťastná, keď som videla, ako mu na tom záleží. Bol schopný zniesť mi aj modré z neba.

Alice a Esme nám nadšene pomáhali a všetko zariaďovali. Naozaj sme si celé obdobie pred svadbou užili naplno. Skúšanie šiat v drahých salónoch so zlatým šampanským, nákupy a šperky s Alice a Esme, vyberanie obrúčok s mojou láskou... Bolo toho neskutočne veľa a všetko také krásne.

Mojou družičkou bola Alice, ktorá sa prešla uličkou v krátkych ružových šatách a vyzerala ako bábika. Za svedka mi šla Esme, ktorá si na dnes zvolila overal v broskyňovej farbe a topánky na platforme. Emm si vybral za svedka Jaspera, čo nebolo prekvapením pre nikoho.

Edward sa vrátil domov pár dní pred svadbou, ale netváril sa nadšene. Naozaj ma to trápilo, keďže sme všetci boli konečne šťastní.

Blížili sme sa k oddávajúcemu a Emm urobil krok ku mne. Carlisle zastal a vložil moju ruku do Emmettovej dlane. Usmial sa na nás a my sme spolu predstúpili pred vyzdobený altánok s oddávajúcim.

Svadobný obrad sa začal a ja som Emmettovi povzbudivo stisla ruku. Láskavo sa na mňa usmial a ja som sa takmer roztopila. Už som si priala byť v jeho náručí a vášnivo ho bozkávať. Nevedela som sa dočkať chvíle, kedy nás vyhlásia za manželov.

Oddávajúci predniesol svoj prejav a opýtal sa nás dôležité otázky, na ktoré sme odpovedali kladne. Vyzval nás, aby sme obaja vyslovili svoje svadobné sľuby a Emmett začal svojím.

Nedokázala som sa prestať usmievať a keby som mohla, plakala by som od dojatia. Och, ja si ani nezaslúžim, aby ma niekto tak veľmi miloval. Emmett mi vyznával lásku a ja som sa cítila ako v siedmom nebi.

Keď dokončil svoj sľub, chcela som ho tuho objať a nikdy ho nepustiť, no teraz bol rad na mne:

„Ja, Rosalie Lillian Hale, beriem si teba, Emmett McCarty Cullen, za svojho milovaného manžela a sľubujem ti lásku a vernosť na celú večnosť. Budem ťa milovať a vážiť si ťa, stáť po tvojom boku, v časoch radosti aj smútku. Si všetko, po čom som kedy túžila a nedokážem si predstaviť svoj život bez teba. Moje srdce si si získal už dávno, ale od dnes budem celá navždy patriť len tebe.“

Emm sa na mňa láskavo usmieval a jemne držal moje ruky vo svojich dlaniach. Dokončila som svoj sľub a oddávajúci sa významne pozrel na svedka, aby predstúpil s obrúčkami. Jasper nám priniesol cenné prstienky na striebornom podnose s nadšeným výrazom v tvári.

Emmett si jeden vzal a v jeho očiach som zazrela úprimnú radosť. Neskutočne ma to potešilo a vedela som, že on je pre mňa ten pravý a jediný.

„Drahá Rosalie, prijmi tento prsteň ako znak mojej lásky k tebe. Prsteň nemá konca, rovnako ako moja láska k tebe,“ povedal a zľahka mi navliekol obrúčku na prstenník.

Usmiala som sa a vyslovila som svoju odpoveď, pri ktorej som druhý prsteň navliekala na prst svojho vyvoleného;

„Prsteň nemá začiatku ani konca, znázorňuje pravú lásku trvajúcu naveky. Našu lásku.“

Venoval mi ten najkrajší úsmev a obaja sme upriamili svoju pozornosť na oddávajúceho.

„Týmto vás vyhlasujem za muža a ženu!“ predniesol nahlas.

„Môžete pobozkať nevestu,“ šepol Emmettovi s vážnosťou v tvári.

Emmett si ma opatrne pritiahol k sebe a zahľadel sa mi do očí. Vzal si moju tvár do dlaní a spojil naše pery do bozku. Náš prvý manželský bozk. Taký nežný a úprimný. Z čistej, nikdy nekončiacej lásky.

Svadobní hostia nám začali tlieskať a my sme sa od seba odtiahli. V prvej rade stála naša rodina a Denaliovci, ktorých sme v skutočnosti tiež považovali za príbuzných. Tešili sa spolu s nami a malá Bells radostne tlieskala ručičkami.

Nadšene sme sa pozreli na jasajúci dav upírov a ľudí a Emmett mi vtisol ďalší bozk na líce. Fotografi zachytili tento krásny moment a my sme sa pomaly vybrali na druhý koniec uličky. Cestou v mojich vlasoch pristálo niekoľko lupienkov bielych ruží, ktorými nás obsypávali veselí svadobčania.

Šťastne som sa zasmiala a s Emmettom sme sa postavili na začiatok uličky, kde nám hostia začali gratulovať. Stále som tomu nemohla uveriť. Konečne sme boli zosobášení.

V parku Belleville to vyzeralo ako záver dokonalého romantického filmu. S Emmettom sme prijímali gratulácie a ja som bola skutočne dojatá. Keď sa pri nás všetci vystriedali, bol čas na fotenie. Po skupinovej fotke všetkých hostí si fotografi vzali Emmetta a mňa na romantické svadobné fotenie v parku.

O hostí sa zatiaľ postarala naša rodina a personál, ktorý pripravil honosné švédske stoly. Medzitým sme sa s Emmettom vrátili a nasledoval čas na prejavy a klasické svadobné tradície.

Ako prvý sa postavil Carlisle a zľahka sa dotkol nožíkom krištáľového pohára. Hostia sa utíšili a upriamili na neho svoju pozornosť. Môj otec predniesol svoj prejav, ktorým tu všetkých privítal a do manželstva nám poprial len to najlepšie.

Po ňom sa postavil Emmett a nasledoval jeho príhovor.

„Drahí priatelia, som skutočne poctený, že ste prijali naše pozvanie a rád by som povedal pár slov.“

Vzhliadla som na svojho manžela a šťastne som sa usmiala.

„Musím sa vám s niečím priznať. Som ten najšťastnejší muž na svete! Pred časom by mi ani nenapadlo, že ma v živote postretne takéto šťastie. Neviem, čím som si to zaslúžil, ale ďakujem osudu, že spojil naše cesty.

Stále mám pred očami naše prvé stretnutia a práve preto nedokážem uveriť tomu, že si to Rose so mnou nerozmyslela,“ povedal pobavene a ja som sa musela pousmiať. Pár hostí, ktorí vedeli, ako to skutočne bolo, sa tiež zasmiali.

Emm pokračoval vo svojom príhovore a celý čas som na neho unesene hľadela. Vravel, že dnes získal všetko po čom túžil a nedokázal si predstaviť po svojom boku niekoho iného. No v skutočnosti, ja som získala ešte viac. Neexistuje nikto na svete, kto by sa Emmettovi vyrovnal. Je to ten najlepší muž akého som kedy stretla a niekedy mám pocit, že si ho nezaslúžim.

„Priatelia, pozdvihnite poháre na najkrajšiu ženu na tomto svete, moju manželku, Rosalie.“ Emm sa ku mne sklonil a pobozkal ma na pery.

„Milujem ťa,“ šepla som, keď sa odomňa odtiahol.

Ľudia nám zatlieskali a ako ďalší sa postavil Jasper. Jeho príhovor bol naozaj vtipný a všetci sme sa dobre zasmiali.

Neskôr sme spolu s Emmettom krájali nádhernú poschodovú tortu, ktorá bola hotovým majstrovským dielom. Na vrchu boli marcipánové postavičky nevesty a ženícha, ktoré sa na nás celkom podobali. Nevesta mala vymodelované dlhé blond vlasy a rovnaké šaty, ako som mala na sebe a ženích mal vypracovanú postavu a na tvári šibalský úsmev. Vedela som, že toto mala na svedomí moja šialená sestrička Alice a pousmiala som sa.

Stretli sa nám pohľady a ona na mňa veselo žmurkla.

Po krájaní svadobnej torty nasledoval náš prvý tanec. Emm si ma odviedol na tanečný parket a položil mi ruku na pás. Jednu ruku som ho zľahka držala za rameno a druhú som vložila do jeho dlane. Začali sme tancovať na pomalú pesničku a nedokázali sme odtrhnúť zrak jeden od druhého.

„Ešte nikdy som nevidel krajšiu nevestu,“ šepol mi do ucha a ja som sa usmiala.

„Nevieš si predstaviť, aký som šťastný!“ dodal.

„Aj ja som veľmi šťastná, Emm. Odteraz som navždy tvoja. Navždy tvoja ľadová kráľovná,“ povedala som s prefíkaným úsmevom na perách.

„Nič viac som si nikdy neprial,“ usmial sa. Vtisol mi bozk na čelo a ja som na sekundu pritisla viečka k sebe.

Naša svadba bola rozprávková. Ja som bola princezná, Emmett bol princ a park Belleville ako naše kráľovstvo. Tanečný parket sa začal napĺňať a zábava sa pekne rozbiehala. Mali sme naozaj dobrú kapelu, ktorá hrala známe piesne. Neskôr som si zatancovala so svojim otcom a bratmi, a nakoniec s našimi dobrými známymi.

 

Všetci sa dobre bavili a to bola jedna z vecí, na ktorej nám skutočne záležalo. Personál chodil pomedzi ľuďmi s táckami rôznych špecialít. Ľudia vyzerali byť nadšení, no upíri o niečo menej. Skutočne sme si ale nemohli dovoliť servírovať na svadbe v centre New Yorku ako prípitok nulu pozitív.

Celý čas sme boli stredobodom pozornosti, hostia za nami prichádzali, aby pochválili ceremóniu, banket a zaželali nám do manželstva len to najlepšie. V diaľke som si všimla aj niekoľko nepozvaných fotografov z rôznych amerických denníkov, ale nemôžem povedať, že by mi to prekážalo. Táto svadba nemala chybu! Všetko išlo podľa plánu a my s Emmettom sme boli ako v siedmom nebi.

Znovu si ma odniesol na tanečný parket, ale príliš dlho sme spolu nevydržali, pretože hostia sa predbiehali o to, kto si s nami zatancuje skôr. A tak som na chvíľu skončila v náručí Benjamina, upíra z Egyptského klanu, a Emmetta si na moment privlastnila Carmen.

Pri tanci som vystriedala niekoľkých upírov a ľudí, ktorí boli doslova unesení a očarení mojou krásou. Vždy som bola dokonalá, ale dnes som bola výnimočne krásna. Sama som tomu nedokázala uveriť, čo vykúzlila moja sestrička z mojich vlasov a ako sa jej podarilo to bezchybné líčenie.

Všimla som si Emmetta v dave tancovať s nejakou neznámou upírkou a na mojom čele sa objavila malinká vráska neistoty a hnevu. Nepáčilo sa mi, že si nejaká cudzinka robila nárok na môjho manžela.

V tom sa nám s Emmettom stretli pohľady a ja som mu poslala vzdušný bozk tak, aby si to môj tanečný partner nevšimol. Bol to Carlisleov kolega z nemocnice.

Našťastie si po mňa Emm po chvíli prišiel a ďalší tanec som venovala jemu. V jeho náručí mi bolo najlepšie. Neexistovalo iné miesto na svete, kde by som chcela tráviť túto chvíľu. Jemne ma objímal silnými rukami a spolu sme sa vznášali po parkete do rytmu hudby.

Vyrušila nás až malá princezná Bells, ktorá si s nami chcela tiež zatancovať. Emmett ju zdvihol zo zeme a ona nás oboch objala. Bola neskutočne roztomilá a po chvíli tanca som sa rozhodla, že jej svojho muža na chvíľu prenechám. Pobavene som sa pousmiala a neposlušný pramienok vlasov som si zastrčila za ucho.

To už ale pri mne bola Alice a vlnitý prameň pripla na svoje miesto.

„Ďakujem,“ zasmiala som sa. „Nemohla som si vybrať lepšiu družičku!“

„S radosťou,“ žmurkla na mňa.

 

Keď nadišla chvíľa zbaviť sa svojej svadobnej kytice, postavila som sa chrbtom k davu veselých slobodných upírok, ktoré sa o ňu išli potrhať. Nahlas sme rátali do troch a vtedy som odhodila kyticu smerom k nim. Otočila som sa a nadšene som čakala u ktorej pristane.

„Mám ju!“ vypískli naraz všetky tri sestry Denalijské, ktoré ju držali.

So smiechom som im zatlieskala a vrátila som sa k hlavnému stolu, kde práve sedela celá moja rodina, okrem Edwarda. Esme sedela vedľa Carlislea, ktorý ju nežne objímal okolo ramien a Bella spala v jej lone. Ani som si nevšimla, ako rýchlo utekal čas. Pozrela som sa na veľké hodiny a až teraz som si všimla, že bolo po polnoci. Mala by som sa prezliecť do druhých šiat, ale ešte som sa nechcela vzdať svojich svadobných.

Emm ku mne natiahol svoje ruky a ja som si sadla na jeho kolená. Venoval mi vášnivý bozk a ja som sa pousmiala. Ostala som opretá svojim čelom o jeho a zamilovane sme si hľadeli do očí.

„Tak, už ste v tom tiež,“ skonštatoval pobavene Jasper, keď nás takto videl a preplietol si prsty so svojou manželkou, ktorá sa na nás tiež sladko usmievala.

„Pamätáš si, ako som ti vravel, aby si to nevzdával?“ podpichol Jazz Emmetta. Emm sa zasmial, prikývol a vtisol mi bozk na líce.

„A ty čo, sestrička, ešte stále sa na mňa hneváš, že som ti vtedy dohodla rande s tým fešákom, čo ti rozbil auto?“

„Bolo to len jemné ťuknutie,“ vysvetlil môj manžel Jasperovi, ktorý sa na neho neveriacky pozrel.

„Emm, Vegas...“ prehodil Jasper a Emmett sa pri tomto slove stiahol.

„Neviem, ako sa ti odvďačiť!“ usmiala som sa na svoju sestru, družičku a najlepšiu kamarátku v jednej osobe.

„Bez teba by som ja nestretla Jaspera. Sme si vyrovnané!“

„Ach, čo by som bez teba robila!“ Hodila som sa jej okolo krku a tuho sme sa objímali.

„Ehm, ehm, začínam žiarliť,“ povedal Emmett po chvíli, naoko odmerane. Len som sa zasmiala a vtisla som mu letmý bozk na pery. Alice si sadla Jasperovi do lona a Emm si okolo mňa ovinul svoje ruky.

„Deti, ani si neviete predstaviť, akí sme s Carlisleom na vás hrdí a šťastní!“ povedala Esme dojato. Keby mohla, určite by mala slzy na krajíčku. Všetko bolo perfektné. Esme pohladila spiacu Bells po vláskoch a Carlisle ju pobozkal na čelo.

„Mám naozaj radosť, konečne je všetko ako má byť,“ predniesol Carlisle úprimne. V jeho hlase som počula šťastie a lásku. S Esme nás obklopovali rodičovskou láskou z každej strany a my sme nemohli byť šťastnejší.

Po dlhom čase a rôznych udalostiach sme boli všetci nepredstaviteľne šťastní. Carlisle našiel svoju lásku, ale namiesto jednej ženy na celú večnosť mu boli darované dve. Bella znamenala pre našich rodičov všetko a milovali ju z celého srdca.

Alice a Jasper našli svoju spriaznenú dušu. Preskákali si všeličím, ale teraz im v ceste nestoja žiadne prekážky. Budú spolu už navždy... a šťastní. Ako ešte nikdy predtým.

Emmett a ja sme boli od začiatku úplne iný prípad. Nenávideli sme sa a keby mi niekto pred časom povedal, že muž, ktorý mi zničil auto, šaty a kabelku, podvádzal ma a klamal mi, bude ten, koho si vezmem za manžela, asi by som ho poslala kade ľahšie. Dnes si neviem predstaviť život bez Emmetta. Niekedy nedokážem pochopiť, ako môžeme my dvaja tvoriť pár, no inokedy to dáva perfektný zmysel.

Milujem ho najviac ako sa len dá a teším sa na našu spoločnú budúcnosť.

Úsmev na mojej tvári sa ale vytratil, pri myšlienke na môjho staršieho brata. Edward tu s nami nebol. Rozhliadla som sa okolo seba, no nikde som ho nevidela.

„Nevideli ste niekto Edwarda?“ opýtala som sa zrazu a Carlisle sklopil zrak.

„Carlisle?“ oslovila som ho, ale môj otec sa mi uhýbal pohľadom. „Deje sa niečo?“

„Edward vám to povie sám,“ povedal napokon a pozrel sa do diaľky, kam sme všetci upriamili svoje pohľady. Edward kráčal k nášmu stolu a v tvári mal výraz opovrhnutia. Och nie, prosím, len nech mi nijak nepokazí svadbu.

Emm si všimol, že som bola trochu nervózna, tak ma objal pevnejšie a pohladil po ramenách.

Edward prišiel k nám a zostal stáť za vrchom stola. Všetkých si nás premeral a zhlboka sa nadýchol. Videla som, že Esme sa tvárila naozaj znepokojene. Carlisle ju chcel upokojiť, ale ona bola celá bez seba.

Edward stál na mieste ako socha a my sme v napätí čakali, čo nám chce oznámiť.

„Ja odchádzam!“ vyslovil Edward tichým, no rozhodným hlasom.

Všetci sme sa šokovane pozreli na môjho staršieho brata a neveriacky sme na neho hľadeli. Ani jeden z nás nechcel uveriť tomu, čo práve povedal. Ostali sme úplne bez slova, dokonca ani Alice nič nevedela.

Edward prechádzal pohľadom medzi nami a v tvári mal ten svoj pohŕdavý výraz.

„Edward, nie,“ povzdychla si Esme a ovinula si ruky okolo spiacej Belly na svojich kolenách. „To nemôžeš.“

„Myslím to vážne,“ povedal prísne. „Chcem, aby to bolo, ako keby som nikdy neexistoval! Zbavte sa všetkého, čo ma bude pripomínať. Nehovorte o mne pred Bellou, nechcem, aby o mne vedela. Je ešte malá, nebude si ma pamätať.

Potrebujem byť sám, nestrácajte čas spomínaním na mňa. Prosím, nijak ma nekontaktujte, ani ja vás nebudem.“ Na chvíľu sa odmlčal, no vedela som, že toto ešte nie je koniec.

„Je celkom možné, že toto je posledný krát, čo sa vidíme... Bolo mi potešením prežiť s vami časť svojej večnosti, ale tu sa naše cesty rozchádzajú. Bude to pre nás všetkých lepšie,“ povedal a pri tejto vete sa pozrel na mňa.

Ostro mi hľadel do očí a ja som vedela, že je v tom viac, ako nám hovorí. Nezniesol pocit, že som patrila jeho nepriateľovi. Prehral. Alebo v tom bolo niečo iné? Nevedela som prísť na iný dôvod. Edward bol vždy plný tajností a svoje pocity odhaľoval len zriedkavo.

„Edward, prosím, neodchádzaj!“ prosila ho Esme roztraseným hlasom, kým Carlisle ju ochranársky objímal.

„Musím,“ šepol môj brat a pritisol viečka k sebe. Alice a Jasper na neho smutne hľadeli, no nevedeli, čo povedať. Ja som z neho nedokázala odtrhnúť zrak a on sa mi naposledy pozrel do zlatých očí.

„Zbohom!“ Sklonil hlavu a pomaly sa otočil. Kráčal od nás preč a my sme ho nemo sledovali opúšťať našu rodinu. Nikto z nás neurobil nič, čo by ho zastavilo, lebo sme vedeli, že to nemalo význam. Ak si Edward raz niečo zmyslel, nebolo nič na svete, čo by zmenilo jeho plány.

Počuli sme iba zvuk jeho krokov a sledovali sme, ako sa nám strácal v tme. To bolo  naposledy, čo sme ho videli...

 

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Kate

3)  Kate (18.10.2014 22:41)

Nemáš vůbec zač! :)

SissCullen

2)  SissCullen (18.10.2014 22:16)

Ďakujem, Kate som rada, že sa páčilo a dúfam, že sa ti bude pozdávať aj pokračovanie

Kate

1)  Kate (18.10.2014 21:04)

Dokonalá svatba! Konečně jsou všichni spolu a šťastní. :) Až na Edwarda. :( Myslím, že se jednou vrátí a budou s Bellou spolu, až ona vyroste. Krásná povídka! Těším se na tvoje další nápady a tvorbu. :)

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek

Eclipse still