Sekce

Galerie

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs236.snc4/39129_1387334163367_1232457038_31021335_6594921_n.jpg

Vše naznačuje, že skutečný vrah je Lauren. Vylákala Mika do školy a chce ho zabít. Ale proč to dělá? A dokáže tomu Bella zabránit?

21. kapitola – Nůž a okno

„Musela to být ona!“ trvala na svém Bella. „Shodila mě z okna a Kim strčila z toho útesu. Musela to být Lauren.“

Přecházela po obývacím pokoji Cullenových a stále opakovala to samé.

Alice jen zamyšleně vrtěla hlavou. „Ne, já si to nemyslím. Podle mě ses unáhlila. Stejně jako předtím s Jessicou.“

„Ale Jess ohrožovala Mika nožem. To naprosto jasně mluvilo proti ní. A teď mluvila znovu a řekla to téměř jasně. Lauren!“

Bella si myslela, že má stoprocentně pravdu, ale zároveň cítila, že jí opět něco uniká. Proč nikdy nemůže přijít rovnou na všechno?

„Ale přiznej si to. Jessica nebyla zrovna ve stavu, ve kterém by byla její výpověď naprosto věrohodná.“ Alice byla nezlomná. Ona sama Lauren podezřívala jako první, už tehdy, na večírku Mika Newtona, ale právě tam nabyla přesvědčení, že ona nemá takové způsoby.

„Dobře, možná, že nebyla, ale když se znovu podíváme na všechno, tak…“

„Já si myslím, že hledáme spíš člověka, který to neplánoval a přemáhal sám sebe, aby to udělal,“ vložil se do toho Carlisle.

„A to na Lauren nesedí, ona by to perfektně naplánovala,“ řekla Alice.

„Byla to ona,“ zašeptala tvrdohlavě Bella. „Ostatně, měla bych už jít. Je už po osmé. Charlie bude mít strach.“

Alice si najednou na něco vzpomněla. „Bello, nechoď.“

„Proč ne?“ Bella si již oblékala bundu.

„Já… já jsem něco viděla,“ oznámila.

Bellu to konečně začalo zajímat. „A co?“

„Nebylo to příliš ostré, ale teď se to opět zaostřilo. Právě ve chvíli, kdy ses rozhodla odejít.“

„A co to tedy bylo?“ Bella byla dnes už dost vynervovaná, takže to mohlo vyznít trochu nezdvořile. Ale jí to bylo jedno.

„Někdo tě chtěl zabít. Tedy přímo tě škrtil. Dnes v noci.“

Bellu to ani nevyděsilo, ale lhala by, kdyby zapřela, že ji to překvapilo. „Vážně? Mě?“

„Ano.“ Alice se na ni vyděšeně dívala téměř čistě zlatýma očima a očividně se jí pohledem snažila přesvědčit, aby zůstala. Nepomohlo to.

„Tak já jdu,“ usmála se Bella. Věděla, že se chová bláhově, ale doufala, že dnes ještě stihne navštívit Jacoba.


Mike cítil, jak se od něj Lauren odlepila. Otevřel oči a jednou rukou, která teď nebyla zaměstnaná strháváním oblečení z Lauren či ze sebe samého, si přejížděl po ledových zádech.

„Co je?“ zeptal se.

V místnosti nebylo téměř nic vidět, ale když teď stáli u okna, dopadalo sem trochu světla z pouliční lampy. Mike díky tomu mohl vidět výraz Lauren, který už vůbec nebyl rozvášněný. Byl chladný, ale rozsvěcoval ho vítězoslavný úsměv. Oči se jí leskly.

Mikovi se zježily i ty chlupy, které ještě nebyly zasažené zimou.

„Lauren, co se děje?“

Lauren se usmála ještě víc. „Vlastně…. Tě mám konečně přesně tam, kde jsem tě chtěla mít.“ Mike viděl, jak se její ruka pohnula a vytáhla stříbrný předmět. Nůž. Zamířila s čepelí přímo na něj.

Mikovu tvář zalil pot. Lauren evidentně nemyslela postel. Miku, teď si v háji. Tohle se ti nepovedlo.


Bella byla ráda, že jí Alice ani nikdo jiný z Cullenových již nebránil k odchodu. Nasedla do svého náklaďáčku. Když se motala lesem zpátky k silnici, myslela na to, jak se k Jacobovi dostat. Asi se k nim do domu prostě vloupe.

Konečně se dostala do Forks, ale dál už nejela. Když totiž míjela odbočku ke škole, znovu se v mysli vrátila k Lauren. Proklela ji už tolikrát, že teď se nad tím konečně zamyslela do hloubky.

Znovu si přehrála to, co řekla Jessica a nejdůležitější část si spojila s tím, co si dnes Lauren domluvila s Mikem a prudce dupla na brzdu.

Lauren má schůzku s Mikem ve škole, kde… kde mu určitě něco udělá!

Jejímu mozku to neznělo příliš logicky, ale její instinkt cítil, že se v té budově pár set metrů od ní něco stane.

Okamžitě otočila auto a jela ke škole.


Lauren se vyžívala v Mikově vystrašeném obličeji. Mike konečně zaplatí. A samozřejmě to bude vypadat jako nehoda.

„Lauren, nech toho,“ prosil Mike.

„A proč bych toho měla asi nechat?“ ušklíbla se Lauren. Být pánem situace. Bože, to je pocit!

Přistoupila ke své oběti ještě blíž. Mike před čepelí uhýbal, ale za sebou měl jen to okno. A už od něj byl jen pár centimetrů.

Lauren se na to těšila. Už jen kousek.

Ach, pomsta je sladká. A kdo říká, že ne, tak ten si jen lže do kapsy!

Ano, je. Tedy pokud se něco nepokazí. Pak se vše může obrátit proti vám.


Belle bylo jasné, že má pravdu ve chvíli, kdy uviděla na parkovišti u školy jen jedno auto. Mikovo.

Zaparkovala vedle něj a během se dostala ke vchodu.

Nebylo zamčeno.

Něco jí našeptávalo, aby byla co nejtišší.

Na téhle chodbě bylo rozsvíceno, ale ani Mika ani Lauren tu neviděla. Opatrně šla a nahlížela do postraních chodeb, ale nikoho neviděla.

Postupovala takhle dál, ale až po deseti minutách konečně něco zaslechla. Hlasy. Rychle se vydala tím směrem.

Okamžitě si uvědomila, že je to ta chodba s jejím oknem. Opatrně se po tmě přibližovala stále blíž a blíž. Hlasy sílily.

Konečně se dostala dost blízko, aby i něco viděla. A nebylo to příliš hezké.

Bella zkameněla, když se obraz, který měla před sebou, propracoval přes oko k jejímu mozku a převrátil se. Její nejhorší domněnky se potvrdily.

Mike Newton stál před oknem, z kterého vypadla, a couval před Lauren, která na něj mířila nožem.

„Lauren, co to děláš?” vyhrkla rychle a bylo jí úplně jedno, že to v té chvíli bylo nerozumné.

Lauren sebou trhla a podívala se jejím směrem.

„Ah, Bella. To je hezké, že jsi tady. Vlastně je to naprosto báječné. Lepší, než jsem si představovala v těch nejúžasnějších snech. Jinak. Co tady dělám?“ Podívala se zase na Mika. „Snažím se vyhodit z okna tohohle mizeru.“

„Lauren, nedělej to!” vykřikl Mike. Hlas mu strachem přeskakoval.

„Proč?” zeptala se Bella a pomalu se k nim přibližovala.

„Protože si to zaslouží,” řekla tvrdě.

To Bellu překvapilo.

„Vždyť jsem nic neudělal,” ohradil se Mike.

„Poslal si mou nevinnou kamarádku do blázince!” zavřískala Lauren.

Bella si nemohla pomoct, ale Lauren působila naprosto stejně jako Jessica onehdy, když měla v moci Mika. Přitom každá měla jiný záměr. Jenže Bella neměla čas nad tím přemýšlet.Raději postupovala krůček po krůčku.

„Nevinnou?!“ pípl Mike. „Mířila na mě nožem stejně jako ty teď. Byla blázen!”

„Ano, nevinnou,“ potvrdila Bella.

Lauren se znovu podívala na Bellu, tentokrát však s překvapeným výrazem, ale stále mířila nožem na Mika, který už nemohl ustupovat, a čepel se dotkla jeho břicha. „Odkud to víš?“

Bella si uvědomila, že musí mluvit, aby Lauren zabavila. „Dnes jsem se za ní jela podívat a řekla mi to.“

„A co ti ještě řekla?“ zeptala se Laure zvědavě. V jejím obličeji se neobjevil ani stín strachu. Spíš oblak naděje. Zvláštní.

„Už nic,“ odpověděla, „tedy kromě toho, že si na tebe mám dávat pozor.“

„To vážně řekla? Ona je taková. Ráda využívá situace. Víš, když si ty byla v nemocnici, hravě toho využila a snažila se sbalit Mika. Jenže na to doplatila. A teď je pryč. Za to já jsem stále ve hře.“ Hlavu otočila k Mikovi.

Mike polkl. Mike v obličeji zbledl ještě víc. „Takže jsi to byla ty, kdo Bellu vystrčil z okna?” Zjevně se snažil využívat stejnou strategii jako Bella. Mluvit, mluvit a mluvit.

„Tohle ti znovu nevyjde,” zahučela Lauren.

„Je to tak,” zašeptala Bella a dívka s nožem na ni znovu pohlédla. „To ty jsi mě vystrčila z okna. A Kim z útesu.”

Než stihla odpovědět, Mike hravě využil toho, že se Lauren znova otočila na Bellu, odvážně jí vytrhl nůž z ruky. Chytil ji a přidržel ji nůž pod krkem.

„Karta se obrátila!”

Bella se vyděsila. „Miku, hlavně jí nezabíjej, nic takového by si nezasloužila.” Tohle nechtěla, i když toho Lauren udělala tolik.

„Ale zasloužila! Je to vražedkyně.” Odhodil ji směrem k oknu. Zaujímali stejný postoj jako předtím, jen obráceně. Bella se na vše stále zděšeně dívala. Jak to zastavit?

„Nejsem žádná vražedkyně!“ ohradila se Lauren se stále stejným hlasem.

Belliny nohy se podvolily a ona vykročila blíž k Lauren. „Proč si to udělala?”

„Protože je blázen,“ vyhrkl Mike. „To je jasné.”

„Miku, dej si na mě pozor!” řekla uštěpačně na Mikovu adresu. Nevypadala tolik vyděšeně, jako Mike před tím na jejím místě.

„Myslím, že v téhle chvíli by sis spíš měla dávat pozor ty na mě!” zasmál se Mike.

V Belle něco šíleně zamrazilo. Najednou tušila, že se to stane.

„No, to měla a Bella t-“

Nedořekla to. Mike trhl nožem směrem k ní a ona se mu pokusila vyhnout, čímž ztratila rovnováhu.

Méně, jak vteřinu trvající výkřik byl ukončen bouchnutím, jak se něco rozpláclo na chodníku.

Bella zmrzla stejně jako Mike.

Po chvíli se přece jen vzpamatovala a přešla k oknu.

Lauren ležela o čtyři metry níž na chodníku. Belle šestý smysl napověděl, že na rozdíl od ní to Lauren nepřežila.

předchozí kapitoladalší kapitola

Uživatelé musí být přihlášeni pro psaní komentářů.

Komentáře

1

Jalle

4)  Jalle (11.09.2012 18:09)

kto by bol povedal, že z twilightu sa dá napísať taká skvelá detektívka

3)  hellokitty (15.11.2010 23:01)

kto to ju vyhodil z toho okna????

plyshovymedvidek

2)  plyshovymedvidek (15.11.2010 18:19)

takže lauren? těším se na další dílky

1)  mary (15.11.2010 18:11)

to jsem z toho jelen, kdo je teda vrah?
Mike? duch?
snad se víc dozvíme v dalším díle :), tak šup šup

1

Hledat

Přihlásit

Už. jméno:

Heslo:

Registrace

Aktuální články

Napsali jste

Náhodný obrázek